سرویس: ویژهکد خبر: 53987|12:27 - 1393/03/28
نسخه چاپی

اجرای طرح بسیج همگام با کشاورزی در روستاهای گیلانغرب

snapshot20140615234032مطلع الفجر-فرماندهی سپاه  گیلانغرب گفت: طرح بسیج همگام با کشاورزی  با همکاری کانون مهندسین بسیج  و پایگاه های فعال در روستاهای تابعه این شهرستان  به منظور توسعه کشاورزی و استفاده از پتانسیل و نیروی جوان روستاها اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ،سرهنگ دوم پاسدار  معصومعلی محمدی  روز چهارشنبه در آیین آغاز اجرای این طرح در جمع کارشناسان بسیج، کانون مهندسین و پایگاه های فعال بسیج، گفت: این طرح با همکاری بسیج و نیروهای جوان روستایی از طریق پایگاه های مقاومت در راستای برنامه های توسعه کشاورزی و بمنظور علمی نمودن کشاورزی اجرا می شود.

 snapshot20140615234014

در این مراسم همچنین  مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب به اهداف این برنامه اشاره نمود و افزود: تشکیل کلاس های آموزش ترویجی بمنظور افزایش تولید محصولات، رونق اقتصادی منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

نصرت اله فلاحی  تصریح کرد: روستاهای فعال در حوزه بسیج از روستاهای هدف اجرای این طرح هستند که با حضور کارشناسان کشاورزی کانون مهندسین بسیج نسبت به اجرای برنامه های مورد نظر اقدام می کنند.

 snapshot20140616220616

وی با بیان اینکه علاوه بر محصولات مستمر شهرستان کشت محصولات جدید نیز در اجرای این طرح در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: نیازسنجی و آسیب شناسی کشاورزی در روستاها، برنامه ریزی و بکارگیری آموزه های علمی، ایجاد کلاس های آموزشی، بازدید از طرح های نمونه و برپایی کلاس های ترویجی از دیگر برنامه های این طرح است.

بیش از 65 هزار نفر جمعیت  در شهرستان گیلانغرب ساکن اند که بخش مهمی از این جمعیت در 202 روستای تابعه شهرستان سکونت دارند و در 40 هزار و 169 هکتار اراضی کشاورزی و باغ به کشاورزی، دامپروری و باغداری مشغول هستند

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد