سرویس: تازه های خبرکد خبر: 10954|08:34 - 1392/02/24
نسخه چاپی

تازه وارد، غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک/ کار سخت شاگردان ولاسکو در اولین حضور

تازه وارد، غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک/ کار سخت شاگردان ولاسکو در اولین حضور

13920223161948653518583مطلع الفجر-تیم ملی والیبال ایران در بین کشورهای حاضر در لیگ جهانی از نگاه رقیبان، تیمی تازه وارد، غیرقابل پیش بینی، بی‌تجربه و در عین حال، خطرناک به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم ملی ایران در جام جهانی والیبال 2011 با بازی‌های چشمگیری که به نمایش گذاشت و پیروزی‌های قابل توجهی که مقابل آرژانتین، لهستان و صربستان بدست آورد و البته با بهره‌گیری از برند خولیو ولاسکو برای خودش نامی در میادین بین المللی دست و پا کرد.

قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و عبور از سد مصر در یک بازی انتقامی و ژاپن در دیداری حماسی، پای ایران را برای اولین بار به تورنمنتی که سال‌ها، رویای والیبال ایران بود، یعنی «لیگ جهانی والیبال» باز کرد.

مسئولین فدراسیون جهانی والیبال (FIVB)  از لیگ جهانی (WL) که 20 میلیون دلار جایزه نقدی در آن بین تیم‌ها تقسیم می‌شود به عنوان سخاوتمندانه‌ترین و باکلاس ترین تورنمنت FIVB یاد می‌کنند.

حضور در لیگ جهانی یک پیشرفت محسوس برای والیبال ایران به حساب می‌آید که مزایای حضور در آن به اعتقاد تمامی کارشناسان و صاحب نظران به مراتب از المپیک هم بیشتر خواهد بود.

امسال با توجه به تغییر قوانین و ساختار مسابقات، لیگ جهانی برای اولین بار با 18 تیم، در قالب 3 گروه 6 تیمی برگزار می‌شود و خوشبختانه تیم ایران در گروه دوم این مسابقات قرار گرفته است. طبق قوانین جدید، حضور تیم‌های گروه اول و دوم لیگ جهانی در این تورنمنت برای 2 سال تضمین شده است و صعود و سقوط تیم‌ها صرفا در گروه سوم انجام می‌شود.

با نگاهی به سابقه تیم‌های شرکت کننده در WL، می‌بینیم که در بین این 18 کشور، کانادا با 6 دوره حضور در لیگ جهانی، کم‌تجربه ترین تیم است و فقط برزیل و ایتالیا در هر 23 دوره گذشته مسابقات شرکت کرده‌اند. در گروه ایران، آلمان با 9 دوره، کمترین تعداد شرکت در WL را دارد و همین موضوع، کار سخت شاگردان ولاسکو را در اولین حضورشان در لیگ جهانی نشان می‌دهد.

نکته مهم و امتیاز بزرگی که در این دوره نصیب والیبال ایران شده همین است که شاگردان ولاسکو در گروه دوم هستند. آنها استرس حذف شدن یا سقوط را ندارند و تنها به ارائه بازی‌های آبروندانه فکر می‌کنند. البته در این بین، فدراسیون جهانی هم پیشرفت‌های اخیر ایران و تلاشی که برای رسیدن به لیگ جهانی داشته را نادیده نگرفته و دو دوره حضور متوالی در لیگ جهانی را به تیم ملی هدیه داده است، هدیه‌ای که به ژاپنی‌ها که نورچشمی‌های فدراسیون جهانی والیبال هستند، تعلق نگرفت.

بسیاری از کارشناسان از تیم ایران به عنوان تیمی تازه وارد یاد می کنند که غیرقابل پیش بینی بوده و در عین نداشتن تجربه چنین میادینی خطرناک است.

گروه‌بندی تیم های حاضر در لیگ جهانی به شرح زیر است:گروه اول:برزیل، 23 دوره لهستان، 15 دوره آمریکا، 15 دوره بلغارستان، 15 دوره آرژانتین، 14 دوره فرانسه، 17 دوره

گروه دوم:روسیه، 21 دوره ایتالیا، 23 دوره کوبا، 22 دوره صربستان، 15 دوره آلمان، 9 دوره ایران، اولین بار

گروه سوم:کانادا، 6 دوره کره جنوبی، 14 دوره فنلاند، 8 دوره هلند، 16 دوره ژاپن، 19 دوره پرتغال، 9 دوره

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد