کد خبر: 100735|15:07 - 1394/12/02
نسخه چاپی

مطلع الفجر بررسی می کند؛

حضور 54 درصدی اصولگرایان در حوزه انتخابی قصر شیرین/نمودار کاندیدها به تفکیک گرایشهای سیاسی

حضور 54 درصدی اصولگرایان در حوزه انتخابی قصر شیرین/نمودار کاندیدها به تفکیک گرایشهای سیاسی
مطلع الفجر:بررسی گرایش سیاسی کاندیداهای مجلس دهم در حوزه انتخابیه قصر شیرین و رصد ارایش سیاسی نامزدها در این حوزه، مقوله ای ست که گمانه زنی ها در در عرصه انتخابات جاری که کدام جریان حضور پر رنگ تری را دارد روشن تر می شازد

به گزارشمطلع الفجر، بررسی گرایشات سیاسی  در حوزه انتخابی قصر شیرین ، گیلانغرب و سرپل ذهاب که در حال  حاضر 13 نامزد توانسته اند صلاحیت خود را برای حضور در ماراتن سیاسی انتخابات اسفند ماه جاری محرز و تایید نمایند  ،نشان میدهد که سه جریان سیاسی برجسته تر در بستر انتخابات منطقه نمود یافته اند .

 

 در جرایان سختنرانی ها و  صحبت ها و نظر به رصد سابقه سیاسی و حزبی بسیاری از کاندیداها  چنین امری مسجل است که در این بین  از جمع 13 کاندیدای تایید صلاحیت شده  اصولگرایان در این حوزه انتخابی اقبال بهتری از حیث گرایش سیاسی  و حضور در بطن انتخابات را یافته اند .

 از جمع مذکور اصولگرایان توانسته اند 54 درصد از کل فضای موجود را درسطح- حوزه انتخابیه و در بین سه شهرستان گیلانغرب ، سرپل ذهاب، قصر شیرین و دو بخش سومار و نفت شهر  رادر اختیار بگیرند.

 در  نگاهی  دیگر  و از دید سیاسی متفاوت ،4 نامزد گرایش خود را جریان مستقل اعلام داشته اند  که جریان مستقل توانسته است   از جمع 15 درصدی اصلاح طلبان پیشی بگیرد .

 

در این بین و در فضای شکل گرفته همزمان  انتخابات جاری  فقط دو چهره به صورت روشن خود را به جریان اصلاح طلبان  منتصب دانشه اندکه یکی از انها در جلسات خود را اصلاح طلب و حامی دولت تدبیر و عمل  معرفی کرده است.

 

نظر به بررسی و رصد جریانات و فهرستهای  انتخاباتی شاخص  از جمع اصولگرایان ، اصلاح طلبان ، مستقل و جرایانهایی نظیر حامیان دولت،  فقط  ائتلاف اصولگرایان کرمانشاه تا کنون فتح اله حسینی در حوزه انتخابی قصر شیرین را در لیست اعلام شده خود  ذکر کرده است .

 

 باید  دید در روزهای اینده و نظر به تجمیع و بسته شدن لیست نهایی تایید صلاحیت شده ها کدام  فهرستهای انتخاباتی در سطح استان نسبت به یارگیری و درج چهره ها در لیستهای خود اقدام میکنند  چرا که بی شک در این راستا بسیاری از مردم  ملاک انتخاب خود را نگاه به سربرگ لیستها یی میکنند  که کاندیدهای خاص با رویکرد حزبی مشخص را معرفی کرده باشد .

انچه مهم به نظر میرسد و پیش بینی ها رو تحت تاثیر خود قرار داده این است که ببینیم مردم و ارای انها بیشتر تحت تاثیر لیست و  گرایش حزب های سیاسی و شعار انها و یا تحت تاثیر شعار مستقلینی خواهد بود که از مشکلات ، کاستی و محرومیت های جامعه و رفع انها سخن می رانند.

 در حوزه انتخابیه قصر شیرین ،بهرام تیموری ، علی صحرایی ،نادر حسن پور ، منصور شفاعتی پور ، فتح اله حسینی،  علی اشرف حیدری ، یوسف پروین ، فردین بخشنده ، فرهاد تجری ، ستار حاتم پور، امیرعبدی پور تایید شده بودند که با پیوستن حیدری و رستمیان امار به 13 نفر رسید.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد