به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، خروجی و شاخص سطح خدمات دهی هر مجموعه بستگی به رضایت مندی مردم از ان نهاد دارد .
به این منظور وظیفه هر نهاد و در راس ان مدیر اداره این است تا زمینه بهره مند شدن همه مردم از میزان خدمات دهی شایسته مجموعه و لو خدمات یک شخص تاثیر گذار از ان اداره را فراهم کندکه البته محقق شدن و نشدن این اقدام نشان از تخصص و تعهد و کارایی ان مدیر دارد .
پرداخت به مباحث پیرامونی غیر ضروری و ایجاد دغدغه های فکری برای پرسنل زیر مجموعه از سوی مدیر که توان و سطح خدمات به مردم را تنزل داده و نیازمندان را از بهره مند شدن از خدمت به انها کم نصیب میکند چالش های پیش روی نهاد خدمات دهنده هست که خود مدیر بانی و مسبب ان است
روز پزشک و پیگیری این موضوع خبرنگار مطلع الفجر را به سمت مصاحبه با دکتر کیوان حسینی ؛ متخصص جراحی در بیمارستان الزهرا (س)گیلانغرب که اکثر مردم گیلان غرب او را به دلیل داشتن اخلاق خوب و کار متبحرانه ای که در ماههای قبل با انجام کارهای مقدمات یک پیوند موفقیت امیز که باعث شد یک جوان گیلان غربی دستش را از دست ندهد و جراحی های بیشمار در زمینه ارتوپدی ، ارولوژی جراحی های عمومی و حتی جراحی زنان بیشتر میشناسند ، سوق داد .
دکتر حسینی ضمن تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی گفتگو خود را با گله مندی از مجموعه مدیریتی بهداشت گیلان غرب اغاز کرد.
وی ابراز داشت: قبل از هر چیز باید این نکته را خدمت مردم عزیز و مهمان نواز و شریف گیلانغرب عرض کنم که از همان روزهای اول یعنی قریب به 8 ماه پیش که در بین چند شهرستان استان کرمانشاه شهر گیلان غرب را برای خدمت برگزیدم ؛ با این دیدگاه که همه توانم را برای تدوام و تعالی خدمت به مردم این دیار به کار خواهم گرفت پای در این شهر گذاردم .
دکتر حسینی ابراز داشت:شهرستان گیلانغرب اگرچه به لحاظ محرومیت و دور افتادگی از مرکز استان دچار عدم برخورداری کامل از امکانات باشد اما حقیقتا مردم این دیار به واسطه اصالت و مهمان نوازی ، مرزداری و غیرتمندی، شایسته اعلا ترین سطح خدمات هستند .
وی در ادامه ضمن گله مندی از فضای غیرتعاملی که برخی برای او در فضای بهداشت شهرستان شکل داده اند ابراز نا خرسندی و ناراحتی و تصریح کرد : مدیر یک مجموعه باید بدور از فضا سازی و پرداخت به مسایل حاشیه ای که توان پرسنل و پزشکان خدوم مجموعه را تضعیف و تنزل می هند به وظایف خود در راستای کیفیت بخشی خدمات به مردم عزیز همت بگمارد .
این پزشک دلسوز در مورد اعتبارات تخصیص یافته برای مجموعه بیمارستان الزهرا (س)هم گفت و ابراز داشت:اگرچه این اعتبارات کم بود اما همین مقدارکم اعتبارات هم در جای خودش مدیریت نشد .
وی اذعان کرد :خیلی از ابزار و امکانات اتاق عمل بیمارستان را میتوان با انتخاب تخصصی با مبالغ مقرون به صرفه تر خریداری کرد اما هیچگاه چنین نشد چرا که وقتی مدیریت یک کار و فرایند دست مدیر متخصصی نباشد طبیعتا انتخاب متخصصانه و کیفی هم به وجود نخواهد امد .
*عده ای فرصت خدمت به مردم عزیز گیلانغرب را از بنده سلی کردند
تنها جراح گی بیمارستان گیلانغرب افزود : سعی و خواست قلبی بنده در کنار مجموعه بهداشت گیلان غرب این بود که مدیر مجموعه در سایه یک فضا و سیستم تعاملی برای نیل به برنامه هایی در راستای خدمت بیشتر به مردم عزیز ، رفع مشکلات و پیشبرد برنامه های کاری پیش قدم باشند اما چنین نخواستند و به جای آن فضا را به سوی تنزل توان کاری ما و مطرح کردن مباحث غیر ضروری که منتهی به کاهش سطح خدمات شایسته به مردم عزیز بود سوق دادند.
جراح بیمارستان الزهرا .س. گیلانغرب یاد اور شد : عدم تعامل و مباحث حاشیه ای در بهداشت گیلانغرب فرصت خدمت را برای خدمتگزاران محدود کرده است و این فضای نفس گیر برخلاف میل باطنیم مرا از ادامه خدمت در این شهر و مردم شریف ان منصرف کرده و از این حیث از همه مردم عذرخواهی میکنم .
دکتر حسینی ماهها در مطبش در بیمارستان الزهرا به اظهار خود ،حتی یک وسیله خنک کننده و یا تهویه معمولی هم نداشت و شاید بتوان گفت این ابزارها در یک اتاق کوچک و محدود حد اقل امکانات حتی برای یک نیروی خدماتی است چه رسد به یک جراح .
البته ذکر این پیشنه در حوزه بهداشت و درمان گیلانغرب ضروری است که 8 ماه قبل شهر گیلانغرب از نعمت وجود جراحی فعال بی بهره بود و اکثریت بیماران و جراحیها از تصادفات جاده ای اورژانسی گرفته تا جراحی های حوزه ارولوژی وارتوپدی به ناچار روانه شهرهای دور و یا مرکز استان میشد که این اقدام مشقتهای زیادی برای مردم گیلانغرب به همراه داشت تا اینکه 8 ماه قبل دکتر کیوان حسینی در بیمارستان حاضر و سطح گسترده ای از جراحی های موفق را در این منطقه انجام و زمینه رضایت مندی مردم فراهم شد .

جراحی های حوزه ارتوپدی ؛ شکستگی ها ، در رفتگیها ، بیماریهای مفصلی و در حوزه ارولوژی از مثانه و سنگ کلیه ، پروستات تا اپاندیس، صفرا ، روده و حتی سرطانهای روده و جراحی بیماریهای تیروئید شاید گوشه ای از 150 جراحی دکتر حسینی در ماه بوده که در بیمارستان الزهرا گیلانغرب در راستای خدمت به مردم این شهر انجام گرفته است .
به راستی ایا مدیریتی که بستر ساز مهاجرت پزشکان خوشنام ازمجموعه بهداشت و باعث میشوند تا مردم در فقدان بهره مندی از یک جراح توانمند بار دیگر راه مشقت و اورارگی به شهرهای دور دست را تجربه کنند پاسخگوی الام تحمیلی به مردم محروم گیلان غرب خواهند بود .
تعامل سازنده ،همفکری و ایجاد یک فضای صمیمی و سازنده با محوریت ارایه خدمات موثر به مردم به جای فضا سازی و صرف انرژی به مباحث حاشیه ای بهترین راهکار و البته توصیه دلسوزانه پیش روی مدیر یک مجموعه است که بیش از انکه وجدانش نگران پست مدیریت باشد باید دغدغه خدمت به مردم و رفع چالشهای پیش روی شهروندان را داشته باشد .
