مطلع الفجر10:31 - 1394/11/10
فرماندار گیلانغرب خبر داد ؛

اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در 1هزار و800 هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد سراب گیلانغرب

مطلع الفجر:فرماندار گیلانغرب گفت:1هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد سراب گیلانغرب آماده بهره برداری سیستم آبیاری تحت فشار گردیده است.

 به گزارشمطلع الفجر،فرماندار شهرستان گیلانغرب در گفتگویی اظهار داشت: 120هزار متر عملیات شبکه گذاری خطوط انتقال آب در این اراضی با هزینه 180 میلیارد ریال در فاز نخست به پایان رسیده است و این اراضی برای اولین آبیاری کشاورزی اسفندماه امسال آماده برخورداری از آب سد سراب شده اند.

 

 محمدی افزود: کل شبکه تحت پوشش دایک سراب 3هزار و 750 هکتار است که عملیات اجرایی فاز دوم نیز با اعتبار 180 میلیارد ریال بمنظور اجرای سیستم در سطح 950 هکتار دیگر شروع شده است و از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

 

 وی گفت پیس بینی می شود تا پایان نیمه اول سال آینده فازدوم نیزتکمیل و آماده بهره برداری شود.

 فرماندار شهرستان گیلانغرب ابراز داشت: فازسوم هم در سطح 1هزار هکتار با اعتبار 130 میلیارد ریال در مرحله مناقصه است و عملیات اجرایی آن از فروردین ماه آتی شروع خواهد شد.

 

 سد سراب با گنجایش حدود7 میلیون مترمکعب ذخیره آب بر روی سراب گیلانغرب احداث شده و درحال حاضر بیش از 5 میلیون مترمکعب آب پشت سد ذخیره شده است.

 شهرستان گیلانغرب 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 1000 هکتار باغات مثمر دارد سالیانه 113 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می گردد