مطلع الفجر08:21 - 1394/05/03
تصویری، تشریحی؛

جالیزداری در روستاهای جوانرود

مطلع الفجر: اگر این روزها مسیر ازجاده های روستایی جوانرود عبور کنیم شاهدجالیزهای زیبایی خواهیم بود که منبع درآمد بسیار خوبی برای مردم روستاهای این شهرستان در کنار دامداری و کشاورزی است.

به گزارش مطلع الفجربه نقل ازجوانرود هه وال، روستاهای شهرستان جوانرود به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و شرایط اقلیمی و خاک مناسب و وجود رودخانه ها در اکثر مناطق روستایی این شهرستان  در کنار کشاورزی، دامداری، باغداری یکی از منابع درآمد مناسبی است که بسیاری از روستاییان به جالیزداری روی آورده اند.

 

محصولات این جالیزها شامل آفتاب‌گردان، فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی، ماش، عدس، بامیه، توت فرنگی، انگور، خیار، سبزی خوراکی و ... است که هر سال تولیدات قابل ملاحضه ای را تا اوایل پاییز  به سوی بازار شهرستان روانه می نمایند.

 

امروزه با وجود افزایش صنعت گردشگری در شهرستان و راونه شدن مسافران از جای جای کشور به شهرستان جوانرود و بازدید از مناطق دیدنی که در مسیرهای روستایی این شهرستان واقع هستند کلبه های کوچک چوبی که به زبان محلی (کپر) نامیده میشود در کنار جاده ها برقرار شده و محصولات این جالیزها غیر از فروش در شهر به مسافران و گردشگران نیز ارائه می شود.