مطلع الفجر09:01 - 1392/11/09

نخستین یادواره 750 شهید گیلانغرب دهه فجر امسال برگزار می شود

IMG_1665مطلع الفجر-سرپرست فرمانداری گیلانغرب از برگزاری نخستین یادواره متمرکز 750 شهید این شهرستان در دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: این آیین معنوی در ایام گرامیداشت دهه مبارک فجر امسال برگزار می شود.

 به گزارش مطلع الفجر،جبار فرامرزیدر جلسه هماهنگیاین یادواره و برنامه های دهه فجر که در فرمکانداری برگزار شد افزود: برگزاری یادواره شهدا پیش مقدمه برگزاری دو کنگره و یادواره عظیم سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه و 5800 شهید رزمنده مناطق عملیاتی گیلانغرب است.

وی تصریح کرد: برای برگزاری باشکوه این آیین معنوی هفت کمیته فرهنگی، جمع آوری آثار، پشتیبانی، دانشجویی، آموزش و پرورش، بانوان و ورزش در شهرستان تشکیل شده است.

فرامرزی اظهار کرد: زندگینامه همه 750 شهید این شهرستان گردآوری شده است ضمن اینکه وسایل شخصی 200 نفر از شهدای رزمنده مناطق عملیاتی گیلانغرب نیز جمع آوری و در موزه فرهنگی بنیاد شهید بعنوان نمایشگاه دایمی، دایر شده است.

وی با بیان اینکه یادواره های شهدای شهرستان تاکنون بصورت اختصاصی و در بخش های مختلف نظیر یادواره شهدای فرمانده، بسیجی، عشایری، دانش آموزی، کارمندی، فرهنگی و زنان شهیده در قالب 40 آیین برگزار می شد، گفت: آیین نخستین یادواره 750 شهید این شهرستان همزمان با روز انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت پنجشنبه 17 بهمن برگزار می شود.

فرامرزی یادآور شد: اجرای ده ها برنامه فرهنگی ویژه، برگزاری سومین جشنواره منطقه ای گیلانغرب در دفاع مقدس و افتتاح 38 طرح عمرانی و آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی مرکز بزرگ فرهنگی و یادمان شهدای گمنام در این شهرستان با بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار دهه فجر امسال در گیلانغرب برگزار می شود.

 ایرنا