مطلع الفجر07:51 - 1402/03/06
قَلم چون در دَهان باشد اراده جان میگیرد؛

وقتی با همت "میلاد" میشود دیوار حاشا و محدودیت ها را شکست+ عکس

روایت ميلاد مرادي بدعتی درس اموز که میگوید "بدون دست" هم میتوان شعار "من میتوانم" را تحقق بخشد.

به گزارش خبرنگار  مطلع الفجر ،میلاد مرادی معلول  مادر زادی که حتی توان نوشتن با دست را هم ندارد اکنون درسن 28 سالگی، پشتکار و اراده  را معنایی ستودنی بخشید  و در مقطع کارشناسی ؛رشته حسابداری آن هم در  دانشگاهی که هم دانشجویان او انسانهای سالمی از لحاظ جسمی  و حرکتی بودند با موفقیت فارغ التحصیل شد .مقطع 
میلاد با وجود عدم توانایی در دستانش، قادر به نوشتن است و در مدرسه نمونه دولتی در کنار دانش‌آموزان عادی وبا داشتن رابطه خوب و دوستانه‌ای با همسالان خود تحصیلات خود را در مقاطع راهنمایی و دبیرستان گذراند.

ميلاد  در گذشته دانش آموز ممتاز مقطع متوسطه كه نمره هاي درسي بسيار خوبي دارد، اينك در يك خانواده اي پر جمعيت در يكي از محلات شهر گيلانغرب زندگي مي كند، ششمين و تنها فرزند معلول اين خانواده است، پدرش به شغل آزاد اشتغال دارد و مادر خانه دار افزون بر كارهاي منزل، مراقبت و نگهداري از اين فرزند را بر عهده دارد. 
 

این معلول جسمی حرکتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار مطلع الفجر اظهار داشت: توانایی راه رفتن ندارم و سال‌های ابتدایی بر روی دوش مادرم مدرسه می‌رفتم و بعد از ان در سالهای اخر مقطع دبیرستان امکان استفاده از ویلچر برقی با توحه به چالش حرکتی عمومی که داشتم فراهم شد و او اکنون در سایه همت بلند خود در مقطع دیگری از ندگی موفق نشان داد و مورد تمجید  دانشگاه آزاد گیلانغرب با فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی شد .
 مرادی خاطر نشان کرد: وقتی در خانه باشم، با خیز روی زمین کارهایم را انجام می‌دهم و هنگام بیرون رفتن، دوستان و اعضای خانواده‌ام به من کمک می‌کنند تا حرکت کنم.

میلاد که همیشه لبخندی صمیمانه حین حرف زدن روی لبهایش دارد  با اشاره به اینکه از نگاه دیگران به وضعیت جسمی‌ام ناراحت نمی‌شوم، افزود: در شهر گیلانغرب و در دانشگاه همه مردم  و همدانشجویان و اساتیدمرا دوست دارند و از اینکه مورد محبت مردم و دوستانم قرار می‌گیرم، خوشحال هستم.
 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار  مطلع الفجر که اکنون که فارع التحصیل رشته حسابداری  شده ای برای اینده  چه برنامه ای داری با عنوان  اینکه آینده را روشن می‌بینم، تصریح کرد:‌ سعی میکنم درس خواندن را ادامه دهم تا آینده خود را بسازم و هرگز خودم را کمتر از افراد سالم نمی‌بینم قطعا وقتی با توکل ادامه میدهم خداوند هم مرا در این راه کمک خواهد کرد .