مطلع الفجر15:42 - 1402/03/05
حجت الاسلام عبدی پور:

پایه های ظلم و طاغوت کوتاه و فناشدنیست /صدام نمونه یک دیکتاتور وشاکله طاغوتی بود+عکس

حجت الاسلام عبدی پور با تاکید بر تزلزل پایه طاغوت گفت: طاغوت که مصداق بارز آن صدام و اربابان خبیث او بودند و با کمال قساوت، به مهد تشیع هجوم آوردند نهایتا سرنگون شدند.

به گزارش مطلع الفجر؛خداوند خود گفته که او حکیم و راهگشاست. تدبیر امور عالم دست اوست، پیروزی‌ها دست اوست و شکست‌ها هم که موجب عبرت برای ایمان می‌شود، باز خداوند عالم رقم می‌زند.

 یکی از رویدادهای مربوط به تاریخ دفاع مقدس، ماجرای «فتح خرمشهر» است که پس از 575 روز اشغال، در 25 روز نبرد سخت در 11 صبح سوم خردادماه آزاد شد.

 

به این مناسبت حجت‌الاسلام عبدی پورمسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه گیلانغرب در نطق بین الصلاتین نماز جمعه شهرستان گیلانغرب با یادآوری این رویداد مبارک و توجه دادن به درس‌های نهفتۀ آن گفت: امیرالمؤمنین (ع) در فرازهای پایانی توصیۀ خویش به فرزندش محمد حنفیه فرمود «وَ اعْلَمْ أَنَ‏ النَّصْرَ مِنْ‏ عِنْدِ اللَّهِ‏ سُبْحَانَه‏» پسرم بدان که پیروزی از ناحیه خداوند سبحان است. می‌توان گفت این عبارت امیرالمؤمنین برگرفته از آیۀ126 سورۀ آل‌عمران است، آنجا که فرمود «وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ» یعنی پیروزی قطعاً نزد خداوند عزیز حکیم است». تفسیر این دو اسم خداوند در کنار یکدیگر یعنی عزیزِ حکیم، معانی عمیقی را در بر دارد که در فرصتی باید به آن پرداخت.

 

وی افزود: وجود مبارک حضرت امام که معلم کبیر تاریخ بشریت هستند و در زندگانیِ سراسر با برکت خویش، نصرت‌های فراوانی از ناحیه حق را چشیدند، به عنوان فرزند نهج البلاغه و فرزند امیرالمومنین، منظرشان همان نگاه جد بزرگوارشان است، لذا فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد». این، همان تجلی دو اسم عزیز و حکیم خداوند است؛ به این معنا که پروردگار عالمیان لحظه‌ای تطورات و تحولات تاریخی را رها نمی‌کند. در واقع رویدادی مثل فتح خرمشهر یادآور فتح بدر در تاریخ صدر اسلام است، آنجا که خداوند مؤمنان را با لشکریان غیبی خویش یاری کرد.

 

حجه الاسلام عبدی پور ادامه داد: طاغوت، یعنی کسی که تصور می‌کند او تاریخ را رقم می‌زنند؛ طاغوت یعنی کسی که خدا را مؤثر در امور نمی‌داند و اراده خودش را دخیل می‌داند و تصور می‌کند به آنچه شایسته است باید دست یابد. طاغوت که مصداق بارز آن صدام و اربابان خبیث او بودند و با کمال قساوت، به مهد تشیع هجوم آوردند و به خیال باطشان توانایی دستیابی به خواسته‌های خود را داشتند، سرنگون شدند. پس خداوند به هیچ عنوان تحولات تاریخی را به حال خود رها نمی‌کند.

 

وی با تصریح بر اینکه تاریخ‌نگار عالم، خداوند است، گفت: خداوند خود گفته که او حکیم و راهگشاست. تدبیر امور عالم دست اوست، پیروزی‌ها دست اوست و شکست‌ها هم که موجب عبرت برای ایمان می‌شود، باز خداوند عالم رقم می‌زند و خودش طراحی می‌کند؛ لذا برای مؤمنان شکستی وجود ندارد؛ آنجا هم که به مرز ناامیدی می‌رسیم، می‌فرماید «وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ‏ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنین‏» یعنی  سستى نکنید و [ از پیش آمدها و حوادث و سختی هایى که به شما مى‌‏رسد] اندوهگین نشوید که شما اگر مؤمن باشید، برترید». یعنی حتی اگر سر از بدن امام حسین جدا شود، پیروزی از آن امام است و دشمنان در باطن شکست خوردند؛ نشان به اینکه خط جریان عاشورا منجر به رویدادهای عظیمی مثل انقلاب اسلامی و در عصر حاضر اربعین حسینی و حضور میلیونی مردم از سراسر دنیا با تمام ادیان و مذاهب در کربلا شد و این خط نورانی تا ظهور امام عصر (عج) تداوم دارد. این است معنای عزیزِ حکیم؛ عزتمندی که با حکمت خود بسوی تمدن آرمانی خود راهگشایی می‌کند.