مطلع الفجر13:05 - 1402/02/19
مشاور وزیر آموزش و پرورش:

مشکلات خانواده‌های ایثارگر فرهنگی رسیدگی و پیگیری می‌شود+ عکس

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران از رسیدگی و پیگیری مستمر با حضور در استان‌های مختلف و دیدار با فرهنگیان ایثارگر و خانواده‌هایشان برای حل مشکلات آنها خبر داد.

به گزارش مطلع الفجر ،زهرا مظفر؛مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران  با بزرگداشت هفته مقام و منزلت معلم به خصوص به معلمانی که جهادگونه در مدارس تلاش می کنند، افزود: معلمان به خصوص در مدارس شاهد و ایثارگر کار سختی دارند چون با نظارت شهدا در راستای تعلیم و تعلم دانش آموزان جهاد و ایثار می کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به‌ رویکرد دولت سیزدهم و در راستای تکریم قشر ایثارگر فرهنگی ۶ بخشنامه در قالب طرح سپاس و با رویکرد ترویج، تکریم و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به همه دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش از سوی ریاست جمهوری ابلاغ شده است.

او گفت: بر اساس طرح سپاس همه دستگاه های اجرایی ملزم شده اند که در طول سال به صورت مستمر از خانواده شهدا و ایثارگران بازدید داشته باشند که البته تنها بازدید نیست بلکه شناسایی مشکلات خانواده ها و تلاش برای رفع آن ها است.
 

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران ادامه داد: در این سفرهای استانی مشکلات احصا و شناسایی شده و با مراجع ذیربط و مجلس شورای اسلامی مکاتبه های لازم انجام می شود تا شاهد بازنگری و تثبیت و رفع مشکلات حوزه ایثارگران فرهنگی باشیم.

مظفر، در ادامه خواستار به کارگیری و تربیت فرهنگیان خانواده های شاهد و ایثارگر و جانباز با اولویت در پست های مدیریتی در مدارس با توجه به تعهد و پایبندی این قشر با آرمان های والای شهدا و نظام اسلامی شد و گفت: ما باید به این قشر از ایثارگران پر و بال دهیم که بتوانیم با تربیت مدیرانی توانمند برای کشور خدمت کنینم.

وی همچنین در بحث نقل و انتقالات فرهنگیان و معلمان نیز خواستار اولویت به ایثارگران خانواده های فرهنگی شد.

پیگیری لازم برای رسیدگی به امور ایثارگران در بخش های بیمه درمان، برقراری فوق العاده ویژه در احکام ایثارگران از طریق مجلس شورای اسلامی، مکاتبه برای بازنگری مدرک تحصیلی، ترویج توسعه فرهنگ ایثار از دیگر مواردی بود که مظفر در پاسخ به سوالات مطرح شده در این جلسه در خصوص آن ها سخن گفت.