مطلع الفجر14:07 - 1401/12/24
فرماندار گیلانغرب:

راه اندازی کمیته های دهگانه تسهیلات نوروزی در گیلانغرب / پایتخت کلهر؛ آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

فرماندار شهرستان گیلانغرب راه اندازی کمیته های دهگانه به منظور ایجاد تسهیلات شایسته به مهمان های نوروزی در آستانه عید نوروز خبر داد.

به گزارش مطلع الفجر ،فرماندار گیلانغرب از آمادگی این شهرستان و انجام تدابیر و اقدام‌های لازم و برنامه‌ریزی مناسب به منظور ارایه خدمات مطلوب برای پذیرایی شایسته از مسافران و مهمانان نوروزی در ایام نوروز ۱۴۰۲ خبرداد.

مهندس وحید محمدی در گفتگویی ابراز داشت: به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای مهمانان نوروزی در گیلانغرب امسال ستاد سفرهای نوروزی با ۱۰ کمیته اجرایی در شهرستان تشکیل شده و هر کمیته با انجام تداییر و اقدام های لازم برای ایام نوروز آمادگی کامل دارند تا مهمانان نوروزی با خاطره ای ماندگار دیار گیلانغرب را ترک کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به فروکش کردن تب ویروس کرونا امسال پیش بینی می شود که شاهد حضور شمار زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی در شهرستان گیلانغرب باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: مکان های اسکان، امکانات و تجهیزات رفاهی مناسب نیز در گیلانغرب در راستای پذیرایی از مسافران و مهمانان نوروزی تدارک دیده شده است.

محمدی ادامه داد: سه آموزشگاه با بیش از ۲۰ کلاس درس مجهز به امکانات مناسب برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده و همچنین سیاه چادرهای عرضه شیرینی و نان و محصولات و صنایع دستی محلی و بومی منطقه نیز در ورودی شهر گیلانغرب برای خدمات رسانی به گردشگران نوروزی برپا شده است.

 

او اضافه کرد: اقدامات خدماتی مناسب نیز در زمینه تجهیز راهدارخانه ها، رفع نقاط آسیب دیده راه های برون شهری و درون شهری، مرمت و لکه گیری خیابان ها و معابر و راههای مواصلاتی، خط کشی، نصب علایم، ساماندهی بوستان‌ها و فضای سبز و نصب بنرهای خوشامدگویی و راهنمای مسافران انجام شده است.

وی از آمادگی مناطق عملیاتی و یادمان های مطلع الفجر و شهدای گمنام برای حضور کاروان های راهیان نور خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا میزبانان خوبی برای مهمانان و مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور باشیم.

فرماندار گیلانغرب با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان بر حفظ شئونات ماه مبارک و همچنین خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی تاکید کرد و گفت: تمام کمیته ها پای کارند تا خدمات بهداشتی درمانی، امداد و نجات، راهداری، گردشگری، اسکان و برپایی نمازها ی یومیه در مساجد و آیین های افطار و پذیرایی را به بهترین نحو ممکن ارایه کنند.