مطلع الفجر12:43 - 1401/12/22
امام جمعه گیلانغرب:

شهدا برای اقامه دین خدا ثابت قدم ،جان خود را نثار کردند+عکس

امام جمعه گیلانغرب گفت: یکی از خصوصیات بارز شهدا این است که دین خدا را اقامه کردند و برای دین خدا تا پای جان و ثابت قدم ماندند.

به گزارش مطلع الفجر ،مراسم ۲۲ اسفند روز گرامیداشت روز مقام شهدا، یادواره سردار رشید اسلام شهریار قلی پور و سالروز عملیات غرورآفرین انتقام در محل یادمان شهدای گمنام با حضور مسئولین، یادگاران هشت سال دفاع مقدس و خانواده های شاهد و ایثارگر  شهرستان گیلانعرب برگزار گردید.

در این مراسم سرهنگ نجفی ضمن خیر مقدم گوئی خدمت حضار، بیان داشتند:

شهدا مثل آیه های قرآن شهدا مقدس هستند و برای اینکه انقلاب و ارزشهای اسلامی به انحراف کشیده نشود باید به سیره شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت توجه شود.

ایشان ضمن اشاره به سالروز عملیات انتقام در جبهه گیلانغرب افزودند: عملیات انتقام که توسط تیپ مسلم ابن عقیل در اسفتد ۱۳۶۶ صورت گرفت به عنوان یک افتخار در دوران دفاع مقدس، متاسفانه چندان مورد توجه قرار نگرفته است که لازم است رشادت های شهدا و رزمندگان این عملیات غرورآفرین توسط رسانه ها و فعالین فرهنگی به نسل جوان شناسانده شود.

در ادامه حجت الاسلام فاطمی نسب ضمن گرامیداشت روز شهید  بیان داشتند: هر کدام از شهدا به عنوان نمونه یک انسان کامل که عزیز خداست می توانند یک الگو برای جوانان امروز باشند. 

یکی از خصوصیات بارز شهدا این است که دین خدا را اقامه کردند و برای دین خدا تا پای جان و ثابت قدم ماندند. اگر انسان بخواهد در مسیر شهدا قرار گیرد باید اهل مراقبت از نفس و فریب های دنیا باشد.

 شهید شهریار قلی پور   یکم مهر1343 در شهرستان گيلانغرب به دنيا آمد پس از پایان دوره متوسطه و دریافت مدرک دیپلم انسانی به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافتند به عنوان فرمانده گردان سلمان تیپ مسلم بن عقیل در تاریخ ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۶  جبهه تاجیک گیلانغرب به شهادت رسیدند.