مطلع الفجر15:08 - 1401/12/19
امام جمعه گیلانغرب:

یکی از ارزش های اسلامی روحیه شهادت طلبی است+ تصاویر

بالاترین سعادت و رحمت خدا شامل کسانی است که به دنبال شهادت در راه برپایی عدل و ارزش های الهی است.

به گزارش مطلع الفجر ،حجت الاسلام فاطمی نسب امام جمعه  شهرستان گیلانعرب در خطبه های این هفته ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان داشتند یکی از ارزش های اسلامی روحیه شهادت طلبی است. بالاترین سعادت و رحمت خدا شامل کسانی است که به دنبال شهادت در راه برپایی عدل و ارزش های الهی است.

در تاریخ اسلام و در تاریخ انقلاب رشادت های شهدا برای همیشه ثبت شده است و برای نسل های بعد خود،  مقاومت و مقابله با ستمگران و تهاجم خارجی  و خلوص عمل برای رضای خدا را برای ما به یادگار گذاشته اند.
 

وی ابراز داشت :باید همیشه یاد کنیم که  برای اعتلای استقلال و عزت ایران اسلامی هزاران شهید و جوان جان عزیز خود را فدا کرده اند. برای پایدار ماندن در مسیر و جبهه حق باید راه و سیره شهدا را دنبال کنیم. اگر به وصیت های شهدا رجوع شود می بینیم  افعال و نیت شهدا بر اساس رضای خدا، توجه به اطاعت از ولی فقیه و  اسقرار حکومت دینی و الهی است.
 

قبل از خطبه های نماز جمعه آقای همایون نکوکاریان رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت گرامیداشت روز شهید و روز تاسیس بنیاد شهید به عنوان سخنران مراسم اظهار داشتند:

۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان تاریخی امام خمینی ( ره) به منظور رسیدگی به امور خانواده های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
 

بعد از گذشت ۲۵ سال در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۸۳ بنا به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۲۲ اسفند به عنوان روز بزرگداشت مقام شهید نامگذاری شد. امروز  روز ارج نهادن به مقام کسانی است که به تعبیر قرآن‌ در بین اهل آسمان ها معروف تر از اهل زمین هستند.

چه مرگی بالاتر از شهادت و رسیدن به جاودانگی ابدی است و گواه زنده بودن شهدا و جاودانگی آنها شفیع بودن این فرشتگان زمینی است. شهادت مرگ جسم است اما نه مرگ معمولی بلکه مرگی تاجرانه که همه کس لیاقت  آن را ندارد. سعادت همه ما امروز در  پیروی از راه و سیره شهدا است که همان مقید بودن به ارزش های الهی است. در وصیت نامه شهدا به وضوح دیده می شود که وفاداری به ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی و خالص بودن اعمال آنها برای خداوند متعال است.

ایشان افزودند شناخت موانع و مشکلات بر سر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به جامعه ایثارگر و تلاش در جهت پیشبرد اهداف شهدا وظیفه امروز  همه ماست.

در پایان اقای نکوکاریان گزارشی از عملکرد بنیاد شهرستان گیلانعرب در خصوص خدمات رسانی به خانواده های شاهد و ایثارگر و برگزاری مراسمات و برنامه های فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه نمودند.

برگزاری میز خدمت از دیگر برنامه های بنیاد این شهرستان در نماز جمعه این هفته بود.