مطلع الفجر08:53 - 1401/10/19

استاندار: همه کرمانشاهی‌ها باید از فرصت‌های ثروت‌آفرین استان با خبر باشند

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: همه باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های ثروت‌آفرین استان باخبر باشند و رانت این اطلاعات در دست عده‌ای خاص نباشد.

به گزارش مطلع الفجر ،«محمدطیب صحرایی» یکشنبه شب در نشست کاری با مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و معاونین این مجموعه افزود: خوشبختانه در سفر پرخیر و برکت رییس جمهور به استان کرمانشاه اعتبارات مناسبی برای حوزه های مختلف از جمله حوزه صنعت و معدن اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: در گام دوم برای جذب سریع این اعتبارات و تحقق اهداف و اولویت های سفر دکتر رییسی به کرمانشاه، نیازمند یک پیگیری همه جانبه از سوی مدیریت ارشد استان، دستگاه مربوطه و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در این میان دستگاهی مانند سازمان صمت علاوه بر این راه های متداول، باید از طریق وزارتخانه، بانک ها را مجاب به پرداخت سریع این تسهیلات کند تا بسترهای لازم برای تکمیل سریع پروژه‌ها و ایجاد ظرفیت‌های جدبد اشتغال فراهم شود.

صمت باید بانک ها را مجاب به پرداخت سریع تسهیلات اشتغالزایی کند

وی ادامه داد: سازمان صمت استان گزارش دقیقی پیرامون آخرین وضعیت مصوبات سفر، تسهیلات مصوب شده، تخصیص های تحقق یافته در حوزه کاری این سازمان و همچنین موانع اصلی عدم تحقق پرداخت این تسهیلات و نحوه تعامل بانک‌های عامل را به مدیریت ارشد استان ارایه دهد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت فعال کردن واحدهای راکد و نیمه فعال پرداخت و گفت: کسانی که در بخش تولید، سرمایه گذاری می‌کنند در واقع متحمل یک هزینه مالی سنگین می شوند و همه مدیران موظف به همراهی و همکاری با این کارآفرینان برای تسهیل در روند تولید و کارآفرینی بیشتر هستند.

وی تاکید کرد: برای مدیریت ارشد استان بسیار مهم است که دستگاه های مرتبط با تولید همانند سازمان صمت تمام توان خود را برای افزایش توانمندی‌های واحدهای پویا و همچنین فعال کردن واحدهای راکد و نیمه فعال به کار گیرند.

صحرایی همچنین خواستار ارایه یک گزارش تحلیلی از روند پیگیری‌های صورت گرفته پیرامون مشکلات و موانع واحدهای فعال، نیمه فعال و راکد در سطح استان و همچنین واحدهای لغو پروانه شده، توسط سازمان صمت شد و در ادامه عنوان کرد: تحلیل علمی این گزارش می‌تواند در زمینه دست‌یابی به یک برآیند کلان در مورد مزیت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین مشکلات و موانع پیش روی بخش‌های مختلف صنعتی استان، بسیار راهگشا باشد.

وی عنوان کرد: فهم این موضوع که چه صنایعی در کرمانشاه موفق بوده اند و کدام پروژه ها در کدام حوزه‌ها به شکست انجامیده و یا کدام واحدها در رکود و انفعال به سر می‌برند، برای شتاب بخشیدن به روند پیشرفت استان بسیار مهم است.

استاندار کرمانشاه افزود: همچنین در حوزه اصناف نیز باید یک گزارش تجمیعی و تحلیلی به صورت ماهانه از حوزه های مختلف مرتبط با اصناف مانند تخلفات، گرانفروشی‌ها و شکایات مردمی با برش‌های مختلف صنفی و استانی و شهرستانی ارایه شود تا بر مبنای آن به پویایی و توازن بیشتر اصناف و بازار و همچنین به بهره‌مندی مردم شریف استان کرمانشاه از خدمات ارزان‌تر، در دسترس‌تر و باکیفیت‌ بهتر، کمک کنیم.

باید فضای تعامل و همدلی در استان تقویت شود

وی در بخش دیگری از سخنانش به حوزه معدن پرداخت و گفت: بخشی از ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال استان به حوزه معدن اختصاص دارد ولی متاسفانه مردم و به ویژه روستائیان تصور مثبتی از فعالیت‌های این حوزه ندارند و بیشتر از منظر تخریب طبیعت و مراتع و ایجاد رانت برای عده‌ای خاص، به این حوزه نگاه می کنند.

صحرایی تصریح کرد: سازمان صمت علاوه نظارت بر رعایت ضوابط قانونی و رعایت عدالت در حوزه معدن و تشریح مسئولیت‌های اجتماعی این حوزه، باید به تشریح و تبیین آثار مثبت این حوزه در ثروت آفرینی، بهبود معیشت و ایجاد اشتغال برای جوانان شهر و روستا بپردازند.

وی تاکید کرد: باید فضای تعامل و همدلی میان حوزه های مختلف مدیریتی، تولیدی و خدماتی با مردم تقویت شود و خدمات ارایه شده با یک جلوه مناسب و در یک بستر همراه با احترام به شهروندان عزیز ارایه شود.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی با مردم و برای مردم است و فرآیند مردمی سازی در حوزه‌های مختلف باید اتفاق بیفتد.

وی همچنین خواهان تشریح فرصت‌ها و مزیت‌های حوزه های مختلف برای عموم مردم شد و گفت: مردم از بسیاری از فرصت‌های سرمایه گذاری بی خبرند و در بخش هایی نصیب دلال‌ها می‌شوند در حالیکه باید این فرصت‌ها نصیب همه شود نه برای عده ای خاص باشد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است./.