مطلع الفجر13:35 - 1401/10/12
معاون توسعه شوراهای حل اختلاف دادگستری کل استان ؛

آغاز به کار اولین هسته سبز در دادگستری شهرستان گیلانغرب/ ۱۷ موردقتل عمد درکرمانشاه به سازش انجامیده است

با حضور فتاحی معاون توسعه شوراهای حل اختلاف دادگستری کل استان کرمانشاه اولین هسته سبز در دادگستری شهرستان گیلانغرب شروع بکار نمود.

به گزارش مطلع الفجر ، در جلسه ای که در فرمانداری  شهرستان گیلانغرب  وبا حضور فتاحی معاون توسعه شوراهای حل اختلاف دادگستری کل استان کرمانشاه  اولین هسته سبز در دادگستری شهرستان گیلانغرب شروع بکار نمود.

 همزمان نخستین بار طرح صلح یاران با گردهمایی بزرگان مصلحین متنفذین ایل کلهر و شوراهای اختلاف  شهرستان گیلانغرب اجرایی شد.

 معاون توسعه شوراهای حل اختلاف دادگستری کل استان  با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۱۷ موردقتل عمد در سطح استان به سازش انجامیده است گفت: با ارتقاء سطح شوراهای حل اختلاف  درصدد شتاب بخشیدن به تاسیس نهادهای سازشی اعم از نهاد داوری و نهاد میانجیگری هستیم که مقدمات آن صورت گرفته است.

دکتر منوچهر فتاحی معاونت توسعه حل اختلاف استان تصریح کرد : همچنین توسعه فرهنگ صلح در استان در جهت استفاده بیشتر از سوی یاران تا بتوانیم یک دادگستری مردم محور در استان با مشارکت بزرگان در حل اختلاف را دنبال نماییم که یکی از مهمترین انگیزه های ما علاوه بر ایجاد عطوفت و رفع کینه ها در بین مردم وجلوگیری از تراکم پرونده‌ها در دادگستریی هاست که معاونت توسعه حل اختلاف استان توانسته است به توفیقات خوبی در ارتقاء شاخص کشوری در این زمینه دست یابد./