مطلع الفجر10:59 - 1401/09/20

گیلانغرب مهد سلحشوران مقاوم و انقلابی است /اقتضای تقابل باجنگ نابرابر رسانه ای، جهاد تبیین است+عکس

استاندار کرمانشاه گفت: گیلانغرب دومین شهر مقاوم کشور است و مردمانی سلحشور دارد و شهید ۷۵۰ شهید مقاوم تقدیم انقلاب کرده است.

به گزارش مطلع الفجر ،مراسم گرامیداشت سالگرد عملیات مطلع الفجر  امروز با صعود ۴ هزار نفری بسیجیان به محل یادمان این عملیات برگزار شد استاندار کرمانشاه در این مراسم در سخنانی  عنوان کرد: گیلانغرب دومین شهر مقاوم کشور است و مردمانی سلحشور دارد و شهید ۷۵۰ شهید مقاوم تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: مردان و زنان شجاع و دلاور گیلانغربی در زمان جنگ با رشادت در برابر عراقی ها جنگیدند و شهر را خالی نکردند.

امیری مقدم در ادامه سخنانش عنوان کرد: رهبر  معظم انقلاب در دنیا دارای جایگاه بسیار والایی هستند و امروز دشمنان با تمام توان به دنبال تخریب این جایگاه ممتاز هستند‌.

وی خاطرنشان کرد:  زمان آن فرارسیده که به شعار "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" عمل کنیم و همه تحت رهبری ولی امر مسلمین در برابر جهان کفر بایستیم و به عنوان سرباز ایشان در خط مقدم دفاع از ولایت و رهبری باشیم.

مدیر ارشد استان ادامه داد: پشتیبانی مالی شبکه های معاند و برانداز بر عهده آمریکا و عربستان است و  با پول این کشورها روزانه هزاران دروغ بر علیه کشور منتشر می‌شود.

وی افزود: در این جنگ رسانه ای ناجوانمردانه و نابرابر، بر همگان واجب است که در قالب جهاد تبیین به روشنگری بپردازند.

امیری مقدم در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: دولت مردمی در شرایط بسیار سخت تحریم و فشار اقتصادی، با اتکا به توان جوانان انقلابی در حال اداره مناسب کشور و حل مشکلات موجود است.

وی تاکید کرد: باید همه با اتحاد و همبستگی برای توسعه کشور و استان کرمانشاه تلاش کنیم و اجازه ندهیم دشمنان در میان ما تفرقه ایجاد کنند.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: آینده ایران اسلامي به برکت خون شهدا و پشتیبانی این مردم ولایتمدار، بسیار روشن و درخشان است و کوچکترین هراسی از اوباشی گری‌های عده‌‌ای فریب خورده نداریم.

عملیات مطلع الفجر از جمله عملیات های بزرگ هشت سال دفاع مقدس  در غرب کشور بود که در منطقه عملیاتی گیلانغرب اجرا شد.

در این عملیات  که در ۲۰ آذر ۱۳۶۰ صورت گرفت  علاوه بر آزادسازی ارتفاعات مهمی همچون چغالوند و آوزین بیش از ۳۰ کیلومتر از خاک کشورمان در دشت گیلان از دست دشمن متجاوز آزاد و ۳۰ روستا نیز در این مناطق  آزاد شد.  

امروز همچنین با حضور استاندار دهها پروژه عمرانی شامل اجرای طرح هادی و بهسازی معابر  در ۸۳ روستا و روکش آسفالت ۳۲ کیلومتر از راههای شهرستان گیلانغرب افتتاح و به بهره برداری رسید برای اجرای این طرح ها ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات بنیاد مسکن و دهیاری ها هزینه شده است