مطلع الفجر11:39 - 1401/09/03
توصیفی ، تصویری ؛

همایش دهیاران بخش مرکزی با محوریت آگاهی بخشیدر خصوص مین برگزار شد + تصاویر

همایش دهیاران بخش مرکزی گیلانغرب با محوریت آگاهی بخشیدر خصوص مین برگزار شد.

به گزارش مطلع الفجر ،مهندس محمدی فرماندار شهرستان گیلانغرب  درهمایش دهیاران بخش مرکزی ضمن تاکید بر تداوم  دوره های آگاهی بخش و آموزش در برابر تهدیدات  مین  این  مرگ  و تهدید خاموش  گفت :از آنجایی که کلاسهای آموزشی حضوری با توجه به شرایط خاص جهان  و شهر گیلانغرب به طبع کشور به علت ویروس کرونا  در سالهای اخیر برگزار نمی شد در جهت تداوم آموزش با همکاری  هلال احمر  شهرستان اخیرا این دوره های فعال شده  است .

وی افزود :به دلیل شناخت نداشتن ساکنان مناطق آلوده به مین‌های برجای مانده از دوران جنگ و مواجهه مستقیم شماری از مردم با این خطرات، طرح آگاه‌سازی ساکنان مناطق مرزی استان  و شهرستان با خطرات ناشی از مین و مواد منفجر نشده می‌تواند به کاهش تلفات انسانی کمک کند.
 

محمدی با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح به مردم مناطق مرزی درگیر با مخاطرات ناشی از مین‌های منفجر نشده افزود: برای مقابله با این مشکلات، دوره‌های آموزشی متعددی در شهرستان‌ برگزار شده و همین نشست حاضر  با محویت هلال احمر  و بخشداری در این راستا است.

*همایش دهیاران بخش مرکزی گیلانغرب  در جهت اعتلای آگاهی بخشی عمومی 

 خانم دکتر حیدرخانی در  این نشست که با حضور دهیاران برگزار شدگفت : به منظور  آگاهی بیشتر  و در راستای اهداف بشردوستانه و خیرخواهانه ، جمعیت هلال احمر  با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ و با توجه به اینکه  شهرستان گیلانغرب 8 سال درگیر  جنگ  بوده  و منطقه یکی از محدوده های  آلوده به مین و موادمنفجرنشده می باشدما با فرخوان دهیاران محترم در بخشداری  اقدام به برگزاری دوره های آموزش آگاهی از خطرات مین نمودیم  که ماحاصل آن کاهش تلفات و مصدومیت ها ی مردم  از مین بوده است .
 

در این جلسه مهندس رستمی از کارشناسان برجسته هلال احمر به تشریح اهداف نشست، تبعات غفلت از  مواد منفجره و مین  و همچنین وا کاوی  این رسالت و آگاهی بخشی عمومی  پرداخت.