مطلع الفجر13:24 - 1401/08/12

یادواره سردار رشید اسلام شهید «حسین بسیطی» در شهرستان گیلانغرب برگزار شد + تصاویر

شهید "حسین بسیطی" فرمانده اطلاعات و عملیات جبهه گیلانغرب و از اهالی این شهرستان که دوران دفاع مقدس ماه ها با رشادت پایمردی کرد .

به گزارش مطلع الفجر ،مراسم یادواره سردار رشید اسلام شهید حسین بسیطی، فرمانده جبهه های غرب و شهدای محله شهرستان گیلانغرب با استقبال معنوی پرشور مردم  در یادمان شهدای گمنام گیلانغرب برگزارشد.
در این مراسم خانواده های معظم شهدا و ایثارگر، امام جمعه  و مسئولین و عموم مردم حضور داشتند.
دکتر محمد جواد نجفی فرمانده سپاه گیلانغرب در سخنانی  شهدا را ذخایر ارزشمند و استراتژیک معنوی  ملت و نظام یاد کرد واظهار داشت: یاد شهدا روشنی بخش محفل ها است و گرامیداشت نام شهدا استحکام بخش نظام و کشور و موجب رعب دشمن خواهد شد .
وی تصریح کرد: شهدا بهترین بودند و شجاعتی که دروجود آنها و ملت ما در دوران دفاع مقدس به ظهور رسید نصرت پروردگار بود تا در دشمنان ملت و نظام اسلامی رعب  و ترس ایجاد گردد و اگر عنایت خداوند و خون های پاک شهدا و استقامت ملت ما نبود پیروزی به آسانی بدست نمی آمد.
 در ادامه این مراسم حاج علی اکرم حیدری   یکی از یادگاران و همرزمان شهید بسیطی  به ذکر خاطراتی از این شهید معظم پرداخت و گفت :شهید "حسین بسیطی" فرمانده اطلاعات و عملیات جبهه گیلانغرب و از اهالی این شهرستان است. این شهید والامقام در دوران دفاع مقدس ماه ها با رشادت و از خودگذشتگی و فرماندهی عملیات های متعدد در جبهه گیلانغرب در مقابل ارتش بعث عراق جنگید تا سرانجام در 13 آبان سال 1362در دامنه ارتفاعات شیاکوه به فیض شهادت رسید. 
این شهید والامقام در دوران دفاع مقدس ماه ها با رشادت و از خودگذشتگی و فرماندهی عملیات های متعدد در جبهه گیلانغرب در مقابل ارتش بعث عراق جنگید تا سرانجام در 13 آبان سال 1362در دامنه ارتفاعات شیاکوه به فیض شهادت رسید در حالی که 14 آبان همان سال قرار بود مراسم عروسی اش برگزارشود.
او که در حقیقت با آرمان های والای امام و دفاع مقدس پیمانی ناگسستنی بسته بود در همان ایام نیز به اصرار دوستان تصمیم به ازدواج گرفت اما هیچگاه این تصمیم به عروسی منجر نشد چون او با شهادتش، وصل به پروردگار را به وصل بدنیا ترجیح داد.
 در این مراسم  همچنین قرائت اشعاری آیینی توسط آقای پرنور مدیر آموزش پرورش انجام شد و در ادامه رجز خوانی سربازان پادگان آموزشی شهید ثابت خواه مورد  استقبال حضار قرار گرفت .
گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه با بیش از 65 هزار نفر جمعیت، 750 شهید و دو هزار و 200 جانباز و 131آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است./.