مطلع الفجر12:44 - 1401/08/05
معاون حوزه علمیه گیلانغرب:

روابط دیپلماتیک بین کشورهای عربی و صهیونیست ها پایدار نخواهد بود

حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: روابط دیپلماتیک بین دولتمردان بی خرد مسلمان و صهیونیست ها نمی تواند تضمین کننده ارتباط همیشگی با غاصبین بیت المقدس باشد.

به گزارش مطلع الفجر ،حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده در نشست بصیرتی ـ سیاسی که با حضور طلاب حوزه علمیه گیلانعرب برگزار شد، اظهار داشت: در زمانی که گسترده نفوذ اسلام در جهان زبانزد بود، هنوز بخش بزرگی از دنیا در تاریکی و ضلالت به سر می بردند.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب تصریح کرد: با این وجود بعد از گذشت قرن ها به مرور شاهد کاهش قدرت نظامی، اقتصادی و حتی فرهنگی کشورهای اسلامی بودیم که علت اصلی این امر را جنگ ها و نزاع های داخلی در بین مسلمین باید دانست.

حجت الاسلام رضوانی زاده با اشاره به این تجزیه کشورهای اسلامی به دول کوچک راه را برای نفوذ دشمنان اسلام آسان تر کرد، گفت: دشمن با دسیسه تجزیه کردن قدرت های اسلامی عملا موانعی که سد راه زیاده خواهی هایش بود را کنار زد به طوری که امروز به جز ایران اسلامی دیگر کشورهای اسلامی به نوعی در مقابل استکبار به ویژه اسرائیل غاصب حرفی برای گفتن ندارند.

وی گفت: روی کار آمدن انقلاب اسلامی و از هم پاشیده شدن رژیم پهلوی عملا تابلوی ایستی بر روی زیاده خواهی صهیونیست ها در خاورمیانه بود و امروز نه تنها شعار «از نیل تا فرات» توسط اسرائیلی های غاصب فراموش شده است، بلکه این دولت جعلی و کودک کش به شدت از آینده مبهم خود بیمناک است.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب افزود: با این حال بازهم می بینیم که سیاستمداران صهیونیست بیکار ننشته اند و تلاش وافری برای نفوذ در بین کشورهای اسلامی و ارتباط گیری با سران دول اسلامی به بهانه های مختلف دارند.

حجت الاسلام رضوانی زاده در ادامه سخنان خود بیان داشت: در سال های اخیر با مشارکت و وساطت آمریکایی ها تلاش های بسیاری برای عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با اسرائیلی ها انجام شد و باید اذعان کرد که تا حدودی هم این طرح جواب داد.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب گفت: برخی از سران کشورهای عربی که همیشه در موضع ضعف قرار دارند تن به عادی سازی روابط با صهیونیست ها داده اند که این امر برای سیاستمداران این کشورها نه تنها دستاورد نیست بلکه نهایت خفت و خواری است.

وی یادآور شد: شاید امروز سیاستمدار یک کشور اسلامی تمایل خود را برای عادی سازی روابط با کشور غاصب اسرائیل از خود نشان دهد، ولی حقیقت این است که ملت های مسلمان در این موضوع باید تصمیم گیر اصلی و نهایی باشند.

حجت الاسلام رضوانی زاده تصریح کرد: هیچ پیرو دین رسول الله و قرآن نمی پسندد که با دشمن شماره اول مسلمین رابطه داشته باشد، زیرا در اصول اسلامی صهیونیست ها همان دشمنان دیرینه مسلمین هستند که توطئه های آنان علیه مسلمانان بی شمار است.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب خاطرنشان کرد: روابط دیپلماتیک و امضای تفاهم نامه بین دولتمردان بی خرد مسلمان و صهیونیست ها نمی تواند تضمین کننده ارتباط همیشگی و دائم با غاصبین بیت المقدس باشد، زیرا طبق وعده الهی قدس در نهایت از آن امت اسلام خواهد شد و این مهم به زودی به حمد خداوند متعال محقق می گردد/.