مطلع الفجر13:44 - 1401/07/10
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب:

برداشت پسته از باغات بارور گیلانغرب آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب از آغاز برداشت محصول پسته از سطح ۳۶ هکتار از باغات بارور این شهرستان

به گزارش مطلع الفجر ،دکتر ولی پور افزود: سطح زیر کشت باغات پسته این شهرستان ۸۷ هکتار است که از این میزان هم اکنون ۳۶ هکتار بارور و ۵۱ هکتار نیز نهال بوده و مراحل باروری را می گذراند.

وی اظهار داشت: میانگین عملکرد هر هکتار از باغ‌های پسته این شهرستان امسال به صورت پسته تر، یک هزار و  ۱۲۰ کیلوگرم و به صورت پسته خشک شده ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب در ادامه گفت: هم اکنون ثمردهی محصول پسته باغات شهرستان گیلانغرب به مرحله اقتصادی و سوددهی رسیده است.

ولی‌پور ادامه داد: به دلیل کمبود منابع آبی و وضعیت آب و هوایی امسال  باوجود اینکه پسته به لحاظ نیاز به آب مقاوم است باغات این شهرستان نسبت به سال گذشته از کاهش تولید برخوردار خواهد بود.

او گفت: ارقام پسته تولیدی این شهرستان از بهترین نوع «کله قوچی» و «احمدآقایی»، «فندقی» و «بادامی» است.
 

وی با بیان اینکه مناطق چله، حیدریه و حومه از توابع گیلانغرب به لحاظ موقعیت آب و هوایی، برای کاشت و پرورش نهال پسته مناسب است، گفت: پسته یکی از محصول‌های مهم باغی شهرستان است که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگاری خوبی دارد و هر سال ۱۰ درصد به سطح باغات بارور افزوده می‌شود.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که سالیانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.