مطلع الفجر00:03 - 1401/06/26
یادداشت؛

اربعین؛شورش علیه جهل و فریاد بصیرت وآزادگیست

در آستانه اربعین حسینی اربعین عروج نوری که هرگز خاموش نشده و خاموش نخواهد شد سیل دلدادگانی که به سوی معشوق سر ارادت فرود آوردند

به گزارش مطلع الفجر ،  یادداشت مهمان*/در آستانه اربعین حسیی، دوستداران امام حسین علیه السلام چون سیل خروشان با قلب هایی آکنده از عشق به سمت کربلا در حرکتند.

 این شورش و عطش زیارت  حسین. ع. مصداق حدیث رسول الله (ص) است که فرمودند : إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَینِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دلهای مؤ منان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود. 

حسین علیه السلام نماد" آزادگی" است؛ شعار حسین علیه السلام :"هیهات من الذله:محال است تن به ذلت دهیم "، همواره در گوش جهانیان می پیچد و آزادگان جهان را متوجه حرم مقدسش می کند وچه سعادتی دارد کسی که در راه حسین قدم برمی دارد.

 اما چند روز است از مرگ عجوزه تاریخ پیرزن صدساله انگلیسی می گذرد وتشریفات و تجملات را  برای  سپردن پیکر نجسش به خاک ،می بینیم که کشورهای به اصطلاح مسلمان چند روز برایش عزای عمومی اعلام کردند؛ کجای کار می لنگد که عزاداری ونذری  وزیارت مرقد حسین جگر گوشه پیامبر و سرور آزادگان جهان را خرافات و تعصب و اسراف می دانند ولی برای  عجوزه ای که سمبل اشرافیت وسرمایه داریست و بسیاری از جنایات انگلیس به دستور این عفریته بود خیلی بجا وزیبا و پراز زیباییست؟!

 افسوس که عده ای  چشم دلشان را بسته اند، امام حسین علیه السلام روز عاشورا خطاب به لشکر کوفیان فرمودند : وای برشما شكم هايتان از حرام پر شده و خداوند بر دل هاى شما مُهر زده است. امام فرمودند: پس رويتان زشت باد! شماييد همان طاغوت هاى اين امّت، و بازماندگان احزاب و رها كنندگان كتاب و پيروان شيطان و گروه گناهكاران و تحريف كنندگان كتاب خدا و خاموش كنندگان سنّت پيامبر(صلى الله عليه وآله) و كشندگان فرزندان انبيا و نابود كنندگان عترت اوصيا و ملحق كنندگان ناپاكان به صاحبانِ نسبهاى پاك و آزار دهندگان مؤمنان و فرياد رسان رهبران استهزاگر كه قرآن را پاره پاره كردند.

 به هوش باشیم که باافتخار در راه حسین قدم برداریم و هرکاری که از دستمان بر می آید در این مسیر مقدس انجام دهیم وخدایی ناکرده در ردیف سپاه کوفیان قرار نگیریم.

 

*آزیتا پروانه