مطلع الفجر09:06 - 1401/06/22
تصویری؛

مومنین شهرگیلانغرب و سرمست از زائرین امام حسین علیه السلام پذیرایی می کنند+ تصاویر

موکب شهدای سرمست در کنار دیگر موکب‌های اربعین گیلانغرب به زائران عازم کربلا خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش مطلع الفجر ،از ابتدای ماه صفر  خدمت رسانی به زوار امام حسین .ع. و موکب داران عازم  توسط دوستداران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  در قالب 4 موکب برپا شده  در شهر سرمست   ، شهر گیلانغرب و خسروی  در حال انجام است .

 موکب‌های اربعین در  گیلانغرب  که متولیان آن بیشتر جوانان  در کنار  امام جمعه انقلابی و جوان پای کار هستند در کنار خدمت رسانی به زائران کارهای  فرهنگی و آموزشی به منظور ارتقای ایمنی و سلامت زائران به خصوص محافظت در برابر گرمازدگی و کرونا توزیع می‌کنند.

تصاویر  زیر خدمت  مومنین  شهر گیلانغرب و گواور در قالب  موکب شهر گیلانغرب و  شهدای شهر سرمست به زوار امام حسین .ع. است .

 کاروان علامه سید محمد بیرودی استان کرمانشاه در مسجد جامع گیلانغرب حضور یافت ،این کاروان به نمایندگی از مردم ایران از طرف آستان قدس رضوی عازم  سفر عتبات عالیات است.

دکتر فرخشاهی مسوول کاروان رضوی از حجت الاسلام فاطمی نسب امام جمعه شهرستان به پاس زحمات شبانه روزی و خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی تقدیر به عمل اوردند.
مرز خسروی در شهر قصر شیرین و مرز سومار  در گیلانغرب  دو مرز رسمی کشور برای تردد زایران و موکب داران  در  اربعین حسینی هستند.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۲۶ شهریور مصادف با ۲۰ صفر ۱۴۴۴ شمسی قمری روز اربعین حسینی است.

عزیمت زایران اربعین حسینی به کربلای معلا در روزهای گذشته شروع شده و در چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

براساس روایت رسیده از امام حسن عسکری (ع) زیارت اربعین از نشانه های مومن است.