مطلع الفجر10:28 - 1401/05/17
یادداشت؛

۱۷ مردادماه؛ تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی و استمرار فریاد تظلم خواهی

تقارن عاشورای حسینی و روز خبرنگار از نگاهی دیگر می تواند فریاد تظلم خواهی شهروندان در کالبد مطالب و نوشتار رسانه ها باشد.

به گزارش مطلع الفجر ،یک سال دیگر هم گذشت و قرعه ی تقویم به اهالی رسانه و خبرنگاران رسید تا پاسداشت مقام خبرنگار را در روز ۱۷ مرداد قلم بزنند. روزی که مورد توجه مسئولین قرار گرفته و طی مراسمی به تکریم اصحاب رسانه می پردازند. با نگاهی به آنچه طی دهه های اخیر در بازتاب رسانه ای اظهارات مسئولین در خصوص روز خبرنگار منتشر شده خواهیم دید این قشر از جامعه دارای چه جایگاهی از حیث مطالبه گری و بیان دغدغه های اجتماعی شهروندان برخوردار هستند. با این حال باید اشاره داشت با وجود آنکه گیلانغرب  بعنوان شهری متمرکز از اصحاب قلم  از نظر رشد و پرورش اهالی رسانه و تولید محتوای رسانه ای به شکل قابل توجهی سرآمد بوده اما آنچنان که می بایست در توسعه و رشد شهرستان  خود به موفقیت خاصی دست نیافته است.

 

در سال های گذشته بسیاری مشکلات و دغدغه های شهروندان از طریق برخی رسانه ها مطرح شد اما برخی مدیران و مسئولین یا نمی خواستند در راستای رفع آن ها کوشش کنند یا نمی توانستند اقدامی پایدار  در این خصوص صورت دهند. هر چند از تلاش و پیگیری برخی مسئولین جهت رسیدگی به این مشکلات نباید بسادگی گذشت.

تقارن عاشورای حسینی و روز خبرنگار از نگاهی دیگر می تواند فریاد تظلم خواهی شهروندان در کالبد مطالب و نوشتار رسانه ها باشد.

آنجایی که مشکلات کم آبی است، قطعی برق یا اختلال در تلفن، نارسایی ها در حوزه خدمات شهری یا بهداشت و درمان، تبعض در نحوه استخدام در دستگاههای دولتی،عدم وجود استقرار مراکز کلان اشتغال پایدار،کاستی های زیر ساختی بازارچه مرزی،مشکلات حوزه راهها،مشکلات عرصه کشاورزی  ، مشکلات حوزه مسکن و بسیاری دغدغه های دیگر که گاهاً شهروندان را با اصحاب رسانه در ارتباط قرار داده است.

 

با تمام این تفاسیر بسیاری مدیران دستگاهها و مسئولین به انتشار یک پیام تبریک روز خبرنگار ( که می تواند مدنظر خودشان نیز نباشد و باب سلیقه روابط عمومی دستگاه متبوع نگارش شده) بسنده می کنند. غافل از این که به حداقل های وظایف مدیریتی شان عمل نموده و تکریم ارباب رجوع را در اولویت کاری خود قرار دهند. از این رو عدم رفع مشکلات موجود در زمینه های مختلف، گلایه های شهروندان را باقی خواهد گذارد و این ظلم آشکار به آنان با فریاد تظلم خواهی برخی رسانه ها همراه خواهد بود. موضوعی که نهضت عاشورا را نیز مبتنی بر ظلم ستیزی و تظلم خواهی قرار داده است.