مطلع الفجر11:17 - 1401/05/14
دکتر فتاحی :

ضرورت امروز توجه هر چه بیشتر به تقویت زیر ساختهای حوزه بهداشت و درمان گیلانغرب است

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستالن گیلانغرب بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به تقویت زیر ساختهای حوزه بهداشت و درمان گیلانغرب تاکید کرد .

به گزارش مطلع الفجر ،دکتر مریم فتاحی مدیر شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب در جلسه با حضور مسئولان  استانی بهداشت  گفت : با توجه به قدمت ۳۰ ساله شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب ،تعداد بسیاری از بهورزان ما در آستانه بازنشستگی هستند، در حال حاضر ۶ دانش آموخته بهورزی در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تا ۵ سال آینده ۲۶ بهورز جهت فعالیت در خانه های بهداشت این شهرستان مورد نیاز است .

 

 وی تصریح کرد :علاوه بر این با توجه به نقشی که بهورزان در حفظ سلامت و ارتقا بهداشت جامعه دارند نیازمند گذراندن دوره های مختلف جهت  به روز  رسانی اطلاعات بهداشتی و آموزشی دارند و بر این اساس وجود یک مرکز آموزشی بهورزی در این شهرستان مورد نیاز است.

 

 مدیر شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب  با ذکر چالش های پیش روی  بهداشت شهریستان ابراز داشت :از دیگر چالش هایی که در بخش بهداشت و درمان شهرستان با آن مواجه هستیم، کمبود و نامناسب بودن تجهیزات آزمایشگاهی و اداری در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشت شهرستان می باشد.

 

دکتر فتاحی گفت :ساخت، تعمیر و بهسازی پانسیون پزشکان مرکز شماره یک شهری و مراکز روستایی گورسفید، چله و دیره و بهسازی و تجهیز آزمایشگاه و راه اندازی مرکز رادیولوژی در مرکز گواور از دیگر مشکلاتی است که باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

وی به ملزمات  نسب دیتگاه سی تی اسکن اشاره کرد و یاد آور شد :احداث ساختمان جهت نصب دستگاه سی تی اسکن در محوطه بیمارستان الزهرا(س) گیلانغرب، همچنین ساخت و راه اندازی مرکز جدید دیالیز در این بیمارستان و استاندارد سازی ساختمان امحاء زباله بیمارستان از دیگر پروژه هایی است که خواستار  تامین اعتبار جهت تسریع در اجرای این طرح ها در راستای  ارائه خدمات مطلوب درمانی به مردم شهرستان هستیم.

 

 خانم دکتر فتاحی در راستای مطالبات خود  افزود : بهسازی و تعمیرات مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشت، به ویژه بهسازی آزمایشگاه مرکز شماره یک شهری با توجه به اینکه بیشترین تعداد مراجعات را دارد از دیگر مواردی است که نیازمند پیگیری و تامین اعتبار می باشد.