مطلع الفجر13:55 - 1401/03/27
پرسپولیس بدعهدی نکرده است؛

درویش: بیرانوند از یک میلیون دلار گذشت تا دوباره پرسپولیسی شود

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: علیرضا بیرانوند از حدود یک ملیون دلار چشم‌پوشی کرد تا دوباره پیراهن پرسپولیس را برتن کند.

به گزارش مطلع الفجر ، رضا درویش در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره فعالیت نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: یحیی گل‌محمدی فهرستی برای تقویت تیم به باشگاه داد اما همیشه اینگونه نیست که امکان بستن قرارداد با همه بازیکنان مورد نظر کادر فنی وجود داشته باشد. با تیم‌های صنعتی رقابت می‌کنیم که رقم قرارداد آنها با ما قابل مقایسه نیست. با این وجود تلاش کردیم با بازیکنان توافق کنیم. تاکنون چند بازیکن جذب کرده‌ایم که باید از آنها تشکر کنم زیرا از تیم‌های دیگر پیشنهاداتی داشتند که حدود ۱۰ میلیارد تومان بالاتر از پرسپولیس بود.

وی افزود: بیرانوند از حدود یک میلیون دلار چشم‌پوشی کرد تا به پرسپولیس بیاید. در دوره‌های گذشته حدود ۶ تا ۷۰ درصد بازیکنان مورد نظر مربی جذب شده‌اند. این بار هم برای تحقق خواسته کادر فنی تلاش می‌کنیم و پیش می‌رویم.

درویش درباره ادامه همکاری با گل‌محمدی با وجود انتقاداتی که از او مطرح شده بود، گفت: این خوب است که هواداران پرسپولیس به چیزی غیر از قهرمانی راضی نیستند. شاید برای خیلی از تیم‌های لیگ آرزو باشد که در لیگ برتر به مقام دوم برسند ولی هوادار پرسپولیس این جایگاه را نمی‌پسندد. هواداران معضلاتی که ما داشتیم هم نادیده می‌گیرند و می‌خواهند حتی در این شرایط هم قهرمان شویم. با وجود مشکلات زیاد و مصدومیت تعدادی از بازیکنان، بهترین خط حمله لیگ و دومین خط دفاعی مسابقات بودیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این همکاری به دلیل مبلغ قرارداد گل‌محمدی که گفته می‌شود ۴۰ میلیارد تومان است بود؟ خاطرنشان کرد: رقم قرارداد گل‌محمدی کمی کمتر از این مبلغ است اما ادامه همکاری به این مبلغ ربطی نداشت. گل‌محمدی حتی حاضر بود رایگان برای پرسپولیس کار کند.

مدیرعامل پرسپولیس درباره دیدار با علی دایی در یک رستوران گفت: متاسفانه در جامعه ما قدر چهره ارزشمند خود را نمی‌دانیم. دایی دوست صمیمی من است اما او علاقه‌ای به بازگشت به فوتبال را ندارد چه پرسپولیس چه هر تیم دیگری. این بد است که از دوستی ما برداشت مذاکره کنند. هرکسی آرزو دارد با فردی مثل دایی ناهار بخورد.

وی درباره گزینه‌های خط حمله پرسپولیس گفت: چند گزینه داخلی و خارجی در خط حمله داریم. متاسفانه فوتبال ما در حمله و گلزنی مشکل دارد. هنوز یک بازیکن برزیلی را مد نظر داریم اما شیخ دیاباته از گزینه‌های ما نیست. می‌خواهیم تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه را برای خط حمله به خدمت بگیریم. گل‌محمدی نام یک مهاجم را در لیست خود به باشگاه داده بود.

درویش درباره مذاکره با امید نورافکن اظهار کرد: ممکن است بازیکنانی مورد نظر کادر فنی باشند ولی چون با تیم‌های دیگر قرارداد دارند مذاکره با آنها حرفه‌ای نیست. نورافکن از جمله این بازیکنان است که با سپاهان قرارداد داشت و پرداخت مبلغ فسخ او هم از عهده ما خارج بود. پرونده او از روز اول برای ما باز نبود که بسته شود.

وی گفت: برای اردوی پیش‌فصل از چند کشور مختلف درخواست‌هایی داریم که اردو و چند مسابقه برگزار کنیم. این اردوها هم رایگان خواهد بود و هم درآمدهایی برای باشگاه خواهد داشت. اما گل‌محمدی اعلام کرده که ابتدا باید تاریخ شروع مسابقات مشخص شود تا سپس درباره زمان شروع تمرینات تصمیم بگیریم.

درویش درباره بدهی پرسپولیس به باشگاه شهر خودرو گفت: چند سال از این موضوع می‌گذرد اما هیچ اقدامی نشده بود. در همین سه ماه که من به پرسپولیس آمده‌ام پنج میلیارد تومان از بدهی را پرداخت کرده‌ایم.

وی درباره بیانیه باشگاه شهر خودرو که مدعی شده پرسپولیس بدعهدی کرده است، گفت: من این بیانیه را نخوانده‌ام زیرا متداول است و در یک ماه گذشته بیانیه‌های زیادی منتشر شده است. ۲ ماه پیش پول آماده بود اما حساب باشگاه شهر خودرو بسته بود و نمی‌توانستیم پول را پرداخت کنیم. چندین نشست برگزار کردیم تا راهی برای پرداخت پول پیدا کنیم. پرسپولیس چه بدعهدی‌ای کرده است؟

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: شنیده‌ام که باشگاه شهر خودرو مدعی شده که با پرسپولیس توافقی کرده بوده است. این درحالی است که آنها ۱۰ روز در پیش در مصاحبه خود گفته بودند هیچ توافقی وجود ندارد. افرادی که کم فرصت برای صحبت‌کردن پیدا می‌کنند از این فرصت‌ها بهره می‌برند. شاید اگر مخاطب شهر خودرو باشگاه پرسپولیس نبود شاهد این اتفاقات نبودیم. البته باشگاه شهر خودرو طلبکار است و حق با این تیم است. کمیته استیناف ما را به پرداخت حدود هفت میلیارد و هشتصد میلیون تومان به باشگاه پدیده محکوم کرده اما این باشگاه انتظار دریافت پول بیشتری دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومانی که برای پذیره‌نویسی سهام باشگاه تامین شد استفاده شده است؟ گفت: کارگروهی از سوی وزارت اقتصاد، وزارت ورزش و باشگاه تشکیل شده که برای هزینه آن تصمیم‌گیری شود. مجوز هزینه حدود ۳۰ میلیارد تومان به باشگاه داده شده است. حق نداریم این پول را برای مسائلی مثل نقل و انتقالات خرج کنیم بلکه باید آن را به سرمایه‌گذاری اختصاص دهیم که از محل آن به درآمد برسیم. فقط شاید اجازه داشته باشیم بخشی از بدهی‌های گذشته را بپردازیم.

درویش درباره بسته‌شدن پیاپی پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس گفت: حضور من در باشگاه با بسته‌شدن پنجره و مسدود شدن حساب بانکی همزمان بود. هیچ فضایی برای تبلیغات هم نداشتیم چون پول همه آن را گرفته بودند و خرج شده بود. خوشبختانه در این مدت بخش زیادی از بدهی‌های گذشته را پرداخت کردیم.

وی درباره بدهی استوکس گفت: پول این بازیکن هم در یک هفته آینده پرداخت می‌شود. حتی اگر یک ماه پیش هم این بدهی را می‌دادیم و پنجره باز می‌شد تفاوتی برای ما نداشت.

درویش درباره صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت:‌ ۸۰ درصد اقدامات انجام شده است. از نخستین روزهایی که به باشگاه آمدم یک کارگروه حقوقی و بین‌الملل برای این موضوع تشکیل دادیم تا با هماهنگی فدراسیون فوتبال، مشکلات را رفع کنیم. در سال ۹۸ عضو کارگروه صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال و از همان زمان در جریان مشکلات بودم، به همین دلیل درحال رفع مشکلات هستیم.