مطلع الفجر14:32 - 1401/02/19
توصیفی ، تصویری ؛

مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم درگیلانغرب برگزار شد + تصاویر

در راستای ارج نهادن به مقام و منزلت معلم و شهید والامقام مرتضی مطهری(ره) مراسم گرامیداشت روز عقیدتی سیاسی در گیلانغرب برگزار شد.

به گزارش مطلع الفجر ،مراسم هفته عقیدتی ـ سیاسی در سپاه امروز، با حضور  فرماندهی سپاه ، ریس دادگستری ، دادستان  شهرستان ، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ، رییس تبلیغات اسلامی، ریس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  جانشین سپاه شهرستان  ، رییس هلال احمر رییس اداره برق معاون  شبکه بهداشت و درمان  روحانیون معزز  ، فرهنگیان فرهیخته و، مربیان و هادیان عقیدتی سیاسی  در مجموعه فرهنگی شهدای گمنام  برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدی پور ، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه گیلانغرب در این مراسم ضمن تبریک هفته عقیدتی ـ سیاسی در سپاه و بسیج و گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری، گفت: این شهید حکیم و فیلسوفی توانمند بود که تشنگان علم و معرفت زمان خود را سیراب می‌کرد.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در مقام شهید مطهری، ابراز: امام خمینی(ره) خطاب به شهید والامقام مرتضی مطهری از واژه پاره تن استفاده کرد و این نشان از جایگاه و مقام شهید مطهری نزد امام خمینی(ره) دارد.

وی اهمیت  مقوله نشر فرهنگ و معارف اسلامی و عقفیدتی را  یاد آور شد و تصریح کرد: همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری از ۱۲ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه در سپاه و بسیج به نام روز عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است و هرساله ویژه برنامه‌هایی را در راستای ارج نهادن به مقام و منزلت مربیان، مدیران و هادیان عقیدتی و سیاسی در سطح شهرستان اجرا می‌کنیم.

وی از مربیان عقیدتی سیاسی  به عنوان  پرچمداران  بصیرت افزایی یاد کرد  و گفت: مربیان عقیدتی سیاسی رسالت مهم و خطیری بر دوش دارند و در راستای انجام ماموریت محوله خود باید این استاد و فیلسوف را الگو و اسوه خود قرار دهند.
  فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب  نیز در این آیین ضمن گرامی داشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج  و روز معلم  اظهار داشت :بدون شک شهید مطهری باور و یقین به قیامت داشت که انسان باید در عالم دیگری حاضر شود و شهید مطهری باور داشت که تنها راه سعادت انسان عمل کردن به دستورات دین و اسلام است و بر این امر مهم باور داشت که ما باید نظام اسلامی شکل دهیم و مجری و بستر این نظام اسلامی نیز مردم می باشند و باید اسلام را توسط مردم پیاده کنیم.

دکتر محمد جواد نجفی  با بیان نتایج یقین افزود: انسانی که به یقین و باور رسید در نتیجه اول به یک انسان مجاهد خستگی ناپذیر تبدیل می شود. مانند شهید مطهری که همه عمرش را مجاهدت کرد و خداوند نیز وعده جزای نیک به این مجاهدان فی سبیل الله داده است.

فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب خاطرنشان کرد: شهید مطهری تلاش کرد که یاد خدا را در عالم زنده کند و با سخنرانی، کلاس، منبر و با نوشته های خود، یاد خدا را زنده کرد و خداهم به کلام وی برکت و رزق بخشید که هر جلسه ای که سخنرانی می کرد آن جلسه متحول می شد.
 در پایان این مراسم از فرهنگیان، مربیان و هادیان سیاسی  تعوسط عقیدتی سیاسی سپاه گیلانغرب تجلیل شد .