مطلع الفجر08:48 - 1402/05/08
روایت یک مطالبه مردمی؛

ظرفیت سد شرفشاه و رفع محرومیت مزمن یک دهستان در گیلانغرب

دهستان ویژنان که در جوار یکی از بزرگترین سد های منطقه واقع شده با وجود محرومیتی که سالها با آن مواجه است انتظار بهرمند شدن از ظرفیت شرفشاه را دارد.

به گزارش مطلع الفجر ،سد شرفشاه؛ ظرفیت بالقوه‌ای در مجاورت دهستان محروم #ویژنان با کلی تنگناه و محرومیت که می‌تواند به عنوان راه برون رفت  این دهستان از محرومیتی که سال‌های سال است با آن دست و پنجه نرم می‌کند قلمداد شود .

سد مخزنی شرفشاه در مجاورت روستای #شرفشاه در #دهستان_ویژنان از توابع بخش مرکزی این شهرستان بر روی رودخانه ˈکنگیرˈ با هدف تامین آب زراعی شش هزار و 600 هکتار از اراضی شهرستان های گیلانغرب و قصرشیرین در محدوده بخش #سومار احداث شده است.

 به گفته مسوولان اجرایی ،تامین آب مورد نیاز صنایع، نیازهای زیست محیطی منطقه و فراهم کردن امکانات تفریحی و سیاحتی با توجه به شرایط اقلیمی منطقه از دیگر اهداف ساخت این سد است .

 و اما طرح یک مطالبه  که باید چانه زنی های دلسوزانه و متعهدانه فرماندار تلاشگر گیلانغرب  و استاندار کرمانشاه بستر لازم را برای بهره مندی مردم محروم دهستان ویژنان که بی بهره از سد مخزنی کله شک ،زاگرس و دایک گیلانغرب هستند در مقام عدالت و انصاف فراهم آورد.

امیدواریم در میدان دفاع از محرومیت شهرستان و بخصوص طرح بهره مندی دهستان ویژنان از تبعات سد شرفشاه  واحقاق حقوق مردم این دیار شاهد مردمداری مسوولان اجرایی باشیم.

سد شرفشاه با 780 متر طول تاج، 78متر ارتفاع از پی، 178 متر طول تونل و 78 میلیون مترمکعب حجم ذخیره آب، چهارمین سد این شهرستان است که قرار است در روزهای نزدیک افتتاح شود.

به گزارش مطلع الفجر   این سد سومین سد بزرگ استان کرمانشاه پس از سدهای گاوشان و آزادی است که انتظار می رود افتتاح آن موجب توسعه پایدار و رونق و شکوفایی اقتصادی در مناطق غربی این استان شود/.