مطلع الفجر09:52 - 1401/02/05
تصویری

آیین شب زنده‌داری سومین شب قدر در گیلان غرب

آیین شب زنده‌داری سومین شب قدر در گیلانغرب با حضور مومنان روزه‌دار و شب زنده‌دار شهرستان‌ برگزار شد.

به گزارش مطلع الفجر ،قدری دیگر از راه رسید، شب‌هایی طلایی برای رهایی از ناپاکی و آراستگی به پاکی، شب‌هایی که درگه رحمت الهی گشوده است و فاصله زمین تا آسمان اندک است و شب تجلی خلافت خلیفة الله است.

شب های قدر باید با ناله و تضرع و استغفار همراه باشد در این شب مهماندار ما خدای سبحان است همواره مهماندار به اکرام مهمان می پردازد که یک فرصت طلایی است و باید هم خواهان سال خوب به همراه آمرزش گناهان باشیم و هم از اشتباهات سال گذشته پشیمان شده و طلب استغفار کنیم.
 

این شب که وجودش بهانه ای برای آمرزش گناهان است، غنیمتی برای رهایی از معصیت و گناه است و همانطور که از کار خطا لذت برده ایم باید در زمان استغفار جسم را برای توبه کردن به زحمت انداخت.

در این شب دستان رحمت الهی باز باز است و تنها گوشه نظری، ضامنی می شود برای رهایی از ناپاکی و داشتن یک تقدیر سعادتمندانه...

اصل این است که انسان در این شب برای لحظاتی نیز شده از خواب غفلت بیدار شود و دلش را احیا کند و حیات ببخشد و اگر انسان بتواند با خود خلوتی کند و با عبادات و نماز و دعا عروجی حاصل کند و طهارتی کسب کند توانسته است در حد خود شب قدر را احیا کند.

طنین ناله های «الهی العفو» در مساجد، شهر گیلانغرب  با حضوور مردم مومن و روزه دار گیلانغرب   از جاذبه های معنوی شب های قدر است، و مردم گیلانغرب نیز همپای  کرمانشاهیان نیز همانند دیگر نقاط کشور هر سال شب های قدر را به امید قدر شناختن منزلت و معرفت و آمرزش گناهان به صبح می رسانند.