مطلع الفجر12:10 - 1401/01/29
سرپرست فرمانداری گیلانغرب خبر داد:

تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سرمست با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: تصفیه خانه فاضلاب این شهر با ۱۵ درصد پیشرفت در دست ساخت است.

به گزارش مطلع الفجر ،حشمت رضایی در جریان بازدید از احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر سرمست افزود: این تصفیه خانه از نوع هوا دهی بوده و به گونه ای طرحی شده تا از آب تصفیه شده جهت اراضی کشاورزی مجاور آن استفاده شود.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه اجرای این طرح شده و تکمیل این طرح نیازمند ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب در ادامه گفت: عملیات حفاری و تجهیز چهار حلقه چاه اضطراری جهت تامین آب شرب شهر سرمست و تعدادی از روستاهای دارای بحران در بخش گواور شروع شده و تلاش می شود تا یک ماه آینده بخشی از مشکلات مرتفع شود.

وی همچنین از حفر ۲ حلقه چاه  دیگر در مجتمع های سراب قنبر و باسکله گواور خبر داد که تا ۲ هفته دیگر عملیات اجرایی آن ها آغاز خواهد شد.

رضایی اضافه کرد: هم اکنون تعداد پنج روستا در بخش گواور هر روز به وسیله تانکر آبرسانی سیار می شود اما پیش بینی می شود با توجه به کاهش سفره های زیر زمینی تعداد این روستاها در ماه های آینده افزایش یابد.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب در ادامه از مجتمع دامپروری ۶ هزار و  ۵۰۰ راسی کشت و صنعت بخش گواور بازدید کرد و گفت: برنامه توسعه این مجتمع در دستور کار شرکت بهره بردار آن که بخش خصوصی است با پیگیری اخذ مجوزهای قانونی قرار دارد.

رضایی ادامه داد: توسعه این طرح علاوه بر ایجاد رونق در تولید و اشتغال پایدار نقش مهمی را در تحقق شعار سال در سطح منطقه خواهد داشت.

وی گفت: در صورت توسعه این مجتمع دامپروری به ۳۰ هزار راسی میزان تولیدات شیر آن روزانه به ۵۰۰ تن و همچنین تولیدات گوشت آن نیز در سال به سه هزار و ۵۰۰ تن افزایش خواهد یافت./.