مطلع الفجر09:46 - 1401/01/21
نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس:

ساماندهی آب شرب و اجرای طرح هادی روستاهای غرب کرمانشاه در اولویت است

نماینده مردم در مجلس گفت: سامان دهی وضعیت آب شرب، بهسازی شبکه خطوط انتقال آب و اجرای طرح هادی روستایی اولویت روستاهای شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه است.

به گزارش مطلع الفجر ،نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: سامان دهی وضعیت آب شرب، بهسازی شبکه خطوط انتقال آب و اجرای طرح هادی روستایی اولویت روستاهای شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه است.

شهریار حیدری در حاشیه بازدید از روستاهای «بابا اسکندر» از توابع بخش مرکزی شهرستان سرپل ذهاب به همراه فرماندار و جمعی از مسوولان، افزود: طی بازدیدهای که هر هفته در روستاهای شهرستان های حوزه انتخابیه انجام می‌گیرد امروز هم بخشی از روستاهای سرپل ذهاب با محوریت روستای بابا اسکندر مورد بازدید قرار گرفت که امسال با جذب اعتبارات بسیار خوبی در سطح ملی و استانی شاهد اجرای اقدام های خوبی در روستاها خواهیم بود.

وی اظهار داشت: با استفاده از اعتبارات ملی، استانی و بند الف، برای ۱۷ روستا در سرپل ذهاب و همچنین ۱۰ روستای شهرستان گیلانغرب و تعدادی از روستاهای شهرستان قصرشیرین اعتبار طرح هادی با توجه به فصل کاری در سال ۱۴۰۱ اخذ شده که عملیات آن به زودی آغاز خواهد شد.

فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: باتوجه به پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در سطح ملی و همچنین تاکید استاندار کرمانشاه، روند توسعه روستایی در دستور کار قرار گرفته و بازدید از روستاهای شهرستان سرپل ذهاب به صورت مستمر انجام می شود.

«نورالدین فرزادی‌پور» افزود: مشکلات روستاهای مورد بازدید در بخش مرکزی احصاء شده که به نحو مقتضی پیگیری خواهد شد و در روستای بابااسکندر اجرای فاز اول طرح هادی با اعتبار مناسب، جمع‌آوری شبکه فاضلاب روستایی و بهسازی کانال آب برای مشروب نمودن اراضی کشاورزی از خواسته ها و مطالبه های مردم بود که خوشبختانه در دستور کار قرار گرفته و از طریق دستگاه های متولی پیگیری می شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های هادی روستایی اختصاص یافته که بخشی از مشکلات و گرفتاری های مردم را مرتفع می کند.

وی از حضور فعالانه و مشارکت مردم در راستای رفع مشکلات با استفاده از منابع در اختیار خود مردم قدردانی کرد و گفت: امید است با حمایت ها و مشارکت مردم بتوانیم  هرچه زودتر مشکلات روستاها را مرتفع تر کنیم.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد که تعدادی از روستاها در حریم مرز واقع هستند.