مطلع الفجر14:48 - 1400/10/07
یادداشت؛

پاسخگویی مدیران یک نیاز است یا یک وظیفه؛ قانون از تذکر دهندگان حمایت می‌کند

پاسخگویی مسئولان طبق سخنان مقام معظم رهبری یکی از برجسته‌ترین نیازهای مردم است که عدم پاسخگو بودن آنها را در موارد مختلفی مانند فقدان آگاهی از قوانین و اجرایی نشدن آنها می‌توان جست‌وجو کرد و البته که قانون از تذکر دهندگان حمایت می‌کند.

به گزارش مطلع الفجر ،اختصاصی مطلع الفجر /پاسخگویی مسئولان طبق سخنان مقام معظم رهبری یکی از برجسته‌ترین نیازهای مردم است که عدم پاسخگو بودن آنها را در موارد مختلفی مانند فقدان آگاهی از قوانین و اجرایی نشدن آنها می‌توان جست‌وجو کرد و البته که قانون از تذکر دهندگان حمایت می‌کند.

✍نیازها و مطالبات حقیقی مردم را می‌شناسید؛ اشتغال، مبارزه با فساد مالی، زدودن محرومیت از مناطق محروم، مهار تورم و مقابله با گرانی، روان شدن چرخه‌ خدمت‌رسانی، گسترش و اعتلای فرهنگ و اخلاق، رونق یافتن علم و تحقیق، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی مسئولان حکومتی در شمار برجسته‌ترین این نیازها است و این‌ها است که عدالت اجتماعی را ممکن و پیشرفت و توسعه را محقق می‌سازد. نیازهای موهوم و ساخته‌ دست تبلیغاتچی‌های بیگانه و بدخواه، نباید به‌جای این خواسته‌های حقیقی بنشیند».

✍ این‌ها بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارها با اعضای مجلس شورای اسلامی است. حال با وجود این که پاسخگویی مسئولان در شمار برجسته‌ترین نیازهای مردم قلمداد می‌شود باید علت عدم پاسخگو بودن آنها را بررسی و راه‌کاری برای آن ارائه داد که یکی از آنها فقدان آگاهی مردم و شهروندان از قوانین است و دیگری اجرایی نشدن و بها ندادن به برخی از قوانین است.

 ضمن تقدیر و تشکر از همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خدماتی و نظارتی شهرستان گیلانغرب که در راستای رسالت  #پاسخگویی و شفاف سازی مطالبات همشهریان عزیز، جوابیه ارسال میکنند و در صف خادمان ملت و مردمند.

 معدود مدیران بیکفایت و نالایقی  در راس برخی دستگااهای شهرستان هستند که اساسا  یا بیتفاوت مردم، مشکلات و مطالبات انها هستند و یا اصولا  بی تخصص و تعهدند و اصلا با ادبیات پاسخگویی اشنا نیستند و در این امر ناتوانند

 بدون شک مدیران لنگ و لوک که  درسایه لابیهای حزبی  و دگر دیسی های مصلحتی  مهره راس هرم برخی نهادها شده اند   در دولت جدید جناب اقای رییسی  نه جایی در بدنه دولت و نه شانیتی در بین مردم خواهند داشت  

شمارش معکوس  برای ریزش نیروهای  نا لایق،غیر مردمی و منفعل  اغاز شده  بلاشک حتی پوست اندازی عقیدتی و سیاسی و توسل بهر جریان و تفکری هم نمیتواند انها را در تفکر دگر دیسیشان ماندگار کند، جای انها بزودی  یک نیروی مردمی، پاسخگو و لایق خدمت خواهد گرفت و مردم در این برهه خسته از سیاست بازی و لابی گری و شو اف های گذشته  نیروهای نالایق را در صندلی های ریاست نخواهند پذیرفت عصر کنونی عصر مطالبه گری و پاسخگویی است. 
*مجتبی جنگلی نیا / فعال رسانه