مطلع الفجر15:58 - 1397/11/12
امام جمعه گیلانغرب ؛

پیشرفت و اعتلای کشور در گرو بها دادن حقیقی به نسل جوان است/آمار تصادفات در راههای،گیلانغزب نگران کننده است

مطلع الفجر: امنام جمعه گیلانغرب گفت:پیشرفت و اعتلای کشور در گرو بها دادن حقیقی به نسل جوان خصوصاً در مدیریت‌های میانی وحتی کلان وسپردن امور اجرایی کشور به نسل سوم انقلاب اسلامی است.

 به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ،امام جمعه گیلانغرب در خطبه های مصلی مسجد جامع و در میان صفوف به هم پوسته نمازگزاران  ضمن فرا رسیدن ایام فاطمیه سلام الله علیها همچنین فرا رسیدن چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به محضر امام عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز ایران گفت.

حجت الاسلام خاص امیری به قدرت معنوی و برخاسته از اتحاد ملت ایران در برابر طاغوت و  دشمنان  اشاره و اظهار داشت: ما  در سایه رهنمونهای رهبر معظم انقلاب  وبا دست خالی براین قدرت های شیطانی که همه قدرت‌ها دنباله رو و حامی  او بودند غلبه کردیم و این نبود جز اینکه ملت ما با صبورذی و بصیرت همراه با هم بودند وبر مشکلات صبر میکردند

 وی با تبیین فراامین رهبر معظم انقلاب  تصریح کرد: برگزاری دهه فجر باید مثل برگزاری جشن نیمه شعبان باشد ، این دهه در حقیقت ولادت امامت در این کشور است به همان معنایی که خود امام و اسلام برای ما ترسیم کرده‌اند.

 خطیب نماز جمعه گیلانغرب به  جایگاه امروز جمهوری اسلامی اشاره و ابراز داشت:بر خلاف نظریات غربی ارائه شده خوشبختانه انقلاب اسلامی ایران شاهد گرایش عمیق‌تر در نسل سوم نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل انقلاب است از این جهت همه چیز برای نقش‌آفرینی نسل سومی و چهارمی آماده است.

حجت الاسلام خاص امیری افزود: پیشرفت و اعتلای کشور در گرو بها دادن حقیقی به نسل جوان خصوصاً در مدیریت‌های میانی وحتی کلان وسپردن امور اجرایی کشور به نسل سوم انقلاب اسلامی است

وی گفت:اکنون که کشور با چالش های گوناگون در حوزه اقتصادی و اجتماعی دست و پنجه نرم می کند که تبعات آن کمابیش معیشت و آرامش عموم مردم را هدف گرفته است مدیران نسل اول و دوم رمق خدمت در پستهای اجرایی را یا تقریباً از دست داده اند یا در آستانه بازنشستگی طبیعی هستند و آن زمانی است که به ناچار باید عرصه را به دست نسل سومی های بسپارند که هنوز مجال سعی و تلاش در محیط حقیقی را نیافته اند

امام جمعه گیلانغرب اذعان کرد:اگر مدیران نسل اول و دوم انقلاب فرصتی راکه انقلاب سه دهه پیش سخاوتمندانه در اختیارشان گذارده است از نسل جوان دریغ ور زند به زودی شاهد حادثه ناگوار توقف تربیت مدیران برای آینده کشور خواهیم بود که تبعات سنگین و جبران ناپذیری برای کشور و نظام به همراه دارد.

 *تجربه های متراکم چهل ساله انقلاب اسلامی چراغ راه آینده کشور

 خطیب نماز جمعه گیلانغرب اذعان کرد: انقلاب اسلامی به میزانی که علیه سیاست‌های داخلی رژیم شاه بود به همان میزان نیزعلیه حضور و دخالت بیگانگان در کشور ودست اندازی آنان بر مقدورات ملت موضع گیری داشت .

 وی افزود:امروز انقلاب اسلامی ایران پس از چهار دهه از عمر پر برکت و افتخارآمیز آن می‌گذرد توانسته است با برهم زدن معادلات قدرت جهانی بیش از هر زمان دیگر جایگاه تأثیرگذار و تعیین کننده خود درعرصه تحولات منطقه ای و فرامنطقه ای را تحکیم بخشد و با پیام الهام بخش و عزت آفرین خود حرکت نوین عدالت خواهی و آزادی خواهی و ندای حق طلبانه ملت های ستمدیده ومظلوم را به گوش جهانیان برساند.

 حجت الاسلام خاص امیری اظهار داشت: به کوری چشم دشمنان وبدخواهان آینده درخشان و روشن و پرقدرت متعلق به اسلام عزیزو انقلاب اسلامی وملت بزرگ ایران است، انشالله به زودی بشریت شاهد اضمحلال رژیم های سلطه و خودکامه خواهد بود.

وی تصریح کرد : تجربه چهل ساله انقلاب اسلامی مملواز دستاوردهای گرانسنگی است که می‌تواند چراغ راه آینده نظام اسلامی باشد در این میان برخی اصول و باورها و شعار ها حقیقت خود را در عمل آشکار کرده از شعارها و باورهای چون ما :می توانیم ؛روحیه انقلابی اعتماد به جوانان ؛فصل الخطاب بودن سخنان رهبرمعظم انقلاب؛ صبر و ایستادگی عدم اعتماد به دشمن مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی و غیره.

*ابعاد و دستاوردهای چهل ساله استقلال سیاسی کشور

امام جمعه گیلانغرب گفت :بدون شک امروزجمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشوری است که مبتنی بر منافع ملی خود تصمیم می گیرد ،البته هزینه این استقلال را هم پرداخت کرده است.

 

وی خطاب به کشورهای غربی و امریکای جنایتکار گفت: چهل سال است ملت بزرگ ایران با افتخار روی پای خود ایستاده است وزیریوغ استعماربیرون آمده است ملت ایران زیر بار قراردادهای ننگینی چون سی اف تی(cft)اف ای تی اف(fatf)و پالرمو نمی‌رود.

امام جمعه گیلانغرب همچنین خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: شما در قبال ملت بزرگ ایران و شهدا و امام شهدا و رهبر معظم انقلاب باید جوابگو باشید ،ملت بزرگ ما با عزت است کاری بکنید آیندگان از اینکه تاریخ این روزها را بخوانند احساس عزت می‌کنند تصویب کنوانسیون های غربی به نفع ملت ما نیست

  *انتخاب نمایندگانی متخصص و متعهد برای منطقه یک ضرورت است

حجت الاسلام خاص امیری  همچنین از مردم عزیز درخواستی در خصوص انتخاب نمایندگان مجلس داشت وگفت:مردم عزیزمان مسئولان توسط شما انتخاب می شوند انتخاب های متعدد مشکل آن مشخص است بحث اقتصادی است کسی را انتخاب کنی متخصص امر باشد.

 

*آمار تصادفات راههای،گیلانغزب نگران کننده است

امام جمعه شهرستان گیلانغرب در خطبه های امروز نماز جمعه به گوشه ای از مشکلات شهر گیلانغرب که به موضوع دغدغه آفرین برای مردم بدل شده است اشاره کرد و از مسئولان خصوصاً مسئولان اداره راه خواست تا در این حوزه با جدیت و مدیریت جهادی در مسیر جلب رضایتمندی مردم خدمات را تسریع بخشند

حجت الاسلام خاص امیری ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه خدمت رسانی به مردم اظهارداشت در شهرستان گیلانغرب در سال‌های اخیر آمار تصادفات به صورت نگران‌کننده بالا رفته که این مهم نتیجه سه عامل انسانی ،ماشین و جاده هاست.وی اظهارداشت در بسیاری،موارد،جاده ها باریک بی‌کیفیت و یا دارای بی‌شمار نقاط حادثه خیز و بحران آفرینی هستند یا در مسیرهای روستایی به دلیل نبود دید مناسب و نبود زیرگذرها در روستاها ما شاهد تصادفات مرگ آفرینی هستیم که بارها مردم شهرستان مان را داغدار کرده است.

 وی همچنین به نبود دید کافی در سه راهی منتهی به ایلام گیلانغرب اسلام آباد اشاره کرد و گفت این تقاطع شریانی با وجود اینکه سالها از آغاز کار اصلاحی آن می‌گذرد اما متاسفانه به دلیل پیشرفت بسیار کند آن هنوز پروژه به اتمام نرسیده و همواره شاهد تصادفات مرگ آفرین در آن نقطه هستیم و به نوعی این تعلل در تسریع کار باعث نارضایتی مردم شده است.

*با تعلل در تکمیل پروژهایی نظیر تونل قلاجه، مانع چشیدن خدمات خوب نظام نشوید

حجت الاسلام خاص امیری همچنین ضمن انتقاد از روند تکمیلی پروژه تونل قلاجه (اربعین) اظهار داشت هر ساله در آستانه اربعین حسینی برخی مسوولان چند ماه به بهانه رفع نواقص روشنایی و یا نصب تهویه تونل را به تعطیلی می‌کشانند اما مع الاسف اکنون که مجدد تونل بازگشایی شده است شاهد آن هستیم که نه دستگاه تهویه در آن نصب شده است و نه روشنایی آن به درستی رفع مشکل گردیده است. از سویی در فصل و موسم بارندگی ها چنان از سقف تونل آب سرازیر میشود که انسان گمان آن را دارد که هر لحظه ممکن است سقف تونل فرو ریزد

 وی،خطاب به متولیان تونل قلاجه ابراز،داشت: چرا با بی مدیریتی در برخی حوزه‌ها چنان سرانجام یک کار خوب را به تعویق می اندازید که مردم از چشیدن طعم شیرین این خدمات نظام دلزده شوند؟

 امام جمعه گیلانغرب همچنین از وضعیت نامطلوب و کیفیت بد آسفالت و راه پر چاله چوله داخل شهر سرمست انتقادوتصریح نمود:مشکل مسیر های،حادثه خیز جاده اسلام آباد به گیلانغرب نمی‌تواند با نصب چند کپسول و لوله پلاستیکی رفع شود، این کار نیازمند تصمیم اصولی است به نحوی که مانع خسارتهای جانی متعاقب شود.

 وی از مسئولان اداره راه استان خواست تا با برنامه اصلاحی و تسریع در تکمیل فعالیتها نسبت به رفع نقاط حادثه خیز و برنامه ریزی برای توسعه راه‌های شهرستان به عنوان راه های بین المللی که محل تردد زوار و همچنین شریان منتهی به بازارچه و راه ترانزیتی هستند دید متفاوت و البته با نگاهی جهادی در مسیر تعالی و توسعه خدمات رسانی به مردم و جلب رضایت آنها اقدامات شایسته معمول دارد.