مطلع الفجر12:16 - 1397/11/03
امام جمعه گیلانغرب:

ایثار شهدا برگرفته از مکتب حضرت زهرا (س) است

مطلع الفجر:امام جمعه گیلانغرب گفت: شهیدان برای دفاع از اسلام و نظام اسلامی تمام هستی خود را فدا کردند زیرا ایثار آن ها برگرفته از مکتب حضرت زهرا (س) است.

مطلع الفجر/حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری در آیین گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام "شهید سیاوش خداکرمیان" از فرماندهان دلاور دوران دفاع مقدس و 750 شهید گیلانغرب ، افزود: شهدا به ما یاد دادند چیزی را که می خواهیم باید تنها از زاویه حق باشد.
وی با بیان اینکه شهدا همیشه زنده و ناظر بر اعمال ما هستند ، اظهار داشت: الگوی شهدا امام حسین (ع) و مکتب و فرهنگ شهدا برگرفته از فرهنگ عاشورا بود.
امام جمعه گیلانغرب گفت: تفکر شهدا تفکری بود که هیچگاه خود را ندیدند و تنها خدا را دیدند به همین علت است که به واسطه جهاد و شهادت و خون پاک شهیدان موفقیت های امروز را به دست آورده ایم.
حجت الاسلام خاص امیری اضافه کرد: خداوند در مقابل تفکرات و ایدئولوژی شهیدان با تمام وجود دفاع می کند، زیرا شهدا زنده اند همچنان که نخستین امتیاز شهید، زنده بودن اوست.
امام جمعه گیلانغرب بیان کرد: دشمنان درصدند روحیه شهادت طلبی و فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه اسلامی از بین ببرند و مردم را از نظام دور کنند، بنابراین باید هوشیار باشیم و هر روز حفظ این دستاوردها و اعتقادها را تقویت کنیم.
در این مراسم فرماندهان ارشد استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، همرزمان و خانواده های شهدا و مردم گیلانغرب حضور داشتند.
شهید سیاوش خداکرمیان از فرماندهان شجاع دفاع مقدس بود که در بهمن ماه 63 در محور تاجیک حین ماموریت عملیاتی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
مادر این شهید والامقام این افتخار را داشت که علاوه بر مادر شهید، همسر و خواهر شهید نیز بود.
شهرستان گیلانغرب در دوران دفاع مقدس 750 شهید ، 2 هزار و 250 جانباز و 141 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
همچنین پنج هزار و 800 شهید مهاجر نیز از سراسر میهن اسلامیمان در هشت سال جنگ تحمیلی در مناطق عملیاتی گیلانغرب به دیدار حق شتافته اند.