مطلع الفجر12:58 - 1397/09/22
مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب:

آموزش و تدریس خوب احکام، دانش آموز را نماز خوان می کند

مطلع الفجر:مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب گفت: آموزش و تدریس خوب احکام دینی، دانش آموزان را نماز خوان می کند.

حجت الاسلام قدرت الله خدابنده لو در گفتگو با مطلع الفجر، با تمسک به آیه 6 سوره مبارکه مائده، گفت: مسابقه وضو از جمله روش های موثر در بین کودکان و نوجوانان و راهی برای رفع اشکال آنها در وضو گرفتن است.

مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب در ادامه با توجه کلام گهربار امیرالمؤمنین علی(ع) که می فرماید: سخن رسا آن است که به آسانی بر زبان جاری شود و براحتی فهمیده گردد، گفت: بیان احکام به زبان کودکانه باعث ایجاد انگیزه و یادگیری نماز در بین نسل نوجوان می شود.  

وی اهمیت به آموزش وضو و نماز را در بین دانش آموزان، موجب تشویق و دلگرمی آنها دانست و افزود: مبلغین دینی و مربیان پرورشی با بهره گیری از شیوه های جذاب در آموزش احکام دینی دانش آموزان، انجام وظیفه نمایند.

حجت الاسلام خدابنده لو با توجه به رهنمود های بنیانگذار نظام اسلامی در خصوص اهمیت دادن به نماز، گفت: دشمن از همین نمازهای جمعه و جماعت ضربه خورده و چشم دیدن نسل نماز خوان را ندارد.

مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب با تاکید بر اینکه از جمله اصولی ترین روش آموزش احکام، ایجاد علاقه درکودکان و نوجوانان است، اظهار داشت: آموزش و تدریس خوب احکام دینی، دانش آموزان را نماز خوان می کند.

حجت الاسلام خدابنده لو با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان اهل نماز در جریان انقلاب اسلامی، نقشه های استکبار جهانی را یکی پس از دیگری نقش بر آب کرده، افزود: در تمامی صحنه های دفاع از انقلاب، نظام اسلامی و 8 سال دفاع مقدس، مدافعین حرم، حضور در راهپیمایی اربعین، حضور نسل جوان و نوجوان هویداست.

وی در پایان خاطر نشان نمود: در عین حالیکه در مدارس برای برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر حضور داریم، اما آموزش وضو به دانش آموزان را هم انجام می دهیم.