مطلع الفجر14:38 - 1397/09/05
فرماندار گیلانغرب ؛

آمار مصدومان به 172 نفر رسید/واحدهای زلزله‌زده گیلانغرب دوباره آسیب دیدند + تصاویر

فرماندار گیلانغرب با اشاره به خسارات زلزله ۶.۴ ریشتری شب گذشته گفت : آمار مصدومان از 170 نفر گذشت و واحدهای زلزله‌زده تکمیل نشده گیلانغرب دوباره آسیب دیدند.

کورش محمودیان فرماندار گیلانغرب در گفتگو با مطلع الفجر وضعیت آب شرب شهری و روستایی شهرستان گیلانغرب را بحرانی اعلام کرد و گفت : در حال حاضرآبشرب این شهرستان به دلیلزلزلهساعاتی قبل به شدت کدورت پیدا کرده است.

وی گفت : در سطح شهرستان سه حلقه چاه داریم که نیاز است آب شرب شهر را از آن طریق تامین کنیم، چرا که آب سراب با کمترین لرزش و زلزله کدورت پیدا می‌کند و قابل شرب نیست.

وی یادآور شد: منتظریم که کدورت آب برطرف شود، البته مشروط به اینکه دیگر پس لرزه‌ای نداشته باشیم.

محمودیان بر لزوم برطرف کردن اصولی این مشکل تاکید کرد و گفت: به این منظور نیاز به اعتبارات تکمیلی داریم که مسئولین استان باید در این خصوص از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

فرماندار گیلانغرب در ادامه با اشاره به آسیب ضلع غربی شهرستان گیلانغرب در پی زلزله امشب یادآور شد: به دلیل نزدیک بودن به کانون زلزله و شدت زیاد آن بدون شک آسیب زیادی به این مناطق وارد شده است، اما در حال حاضر امداد و نجات برای ما در اولویت قرار دارد و در خصوص خسارت ارزیابی به عمل نیامده است.

محمودیان تصریح کرد: طی هماهنگی به عمل آمده با ستاد معین قزوین، بنیاد مسکن و معاونت امور عمرانی استانداری کرمانشاه از فردا تیم هایی را برای ارزیابی به منطقه اعزام و میزان خسارت را بسیار هم بالاست ارزیابی می کنند.

وی میزان خسارت به واحدهای مسکونی و دامی را بسیار بالا اعلام کرد و گفت: واحدهای آسیب دیده از زلزله سال گذشته که تکمیل نشده و سقف نخورده‌اند مجدد آسیب دیده‌اند و نیاز به ارزیابی دارند.

فرماندار گیلانغرب یادآور شد: بسیاری از راه‌های این شهرستان مشکل‌ساز هستند و با کوچکترین پس‌لرزه‌ای ریزش کوه را به دنبال دارد که امشب نیز در روستای گلین ریزش جزئی داشتیم که برطرف شد .

محمودیان بیان داشت: این راهها نیز نیاز به اعتبار دارند که به طور اساسی مشکل مسیر حاشیه کوه ها را برطرف کنیم .