مطلع الفجر11:21 - 1397/09/03
جانشین سپاه ناحیه گیلان غرب؛

لازمه دفاع از انقلاب و ارزشها داشتن قوه بصیرت و قدرت تحلیل مسائل است

مطلع الفجر:جانشین فرماندهی سپاه ناحیه گیلانغرب با تاکید بر ضرورت قوه تحلیل گفت :بدون بصیرت و قدرت تحلیل مسائل، بسیج نمی تواند از انقلاب و ارزشها دفاع نماید.

 به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ،در نشست روشنگری که به همت بسیج فرهنگیان سپاه ناحیه گیلان غرب برگزار شد سخنران برنامه سرگرد پاسدار دکتر محمد جواد نجفی  ضمن تبریک هفته بسیج وهفته وحدت خدمت فرهنگیان بسیجی برادر و خواهر؛ در ابتدا اشاراتی به تشکل بسیج وکارکرد چندگانه بسیج در عرصه های امنیتی و دفاعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی داشت و خاطر نشان نمود: جریانات و افرادی که بسیج را به دخالت در سیاست متهم می کنند به اساسنامه سپاه و بسیج آگاهی ندارند و آگاهانه یا ناآگاهانه در پازل دشمن بازی می کنند.
جانشین فرماندهی سپاه ناحیه گیلانغرب در ادامه لازمه کار بسیج را بصیرت دانست و خاطر نشان کرد: بدون بصیرت و قدرت تحلیل مسائل، بسیج نمی تواند از انقلاب و ارزشها دفاع نماید.
دکتر نجفی در ادامه افزود:قطار انقلاب از تفکر حزبی اصلاح طلب_ اصولگرا عبور کرده و لازمه تداوم ، بالندگی و اعتلای انقلاب اسلامی احیا و ترویج فرهنگ بسیجی و تفکر انقلابی گری است.
جانشین فرماندهی سپاه ناحیه گیلانغرب هژمونی و قدرت آمریکا در منطقه و فضای بین الملل را رو به افول دانست و بیان نمود که با حکمرانی ترامپ شیب سقوط و اضمحلال آمریکا تند تر شده است.
وی  در مقابل قدرت نرم و عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی  را فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران دانست و با اشاره به صدور انقلاب اسلامی در عرصه های نرم اعتقادی و فرهنگی در منطقه غرب آسیا، شاخ آفریقا تا سواحل مکران و حیات خلوت آمریکا از جمله مکزیک، ونزوئلا و ... هژمونی ایران اسلامی را پیش رونده  ارزیابی کرد.