مطلع الفجر08:38 - 1397/08/20
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)

۲۰۰۰ واحد مسکونی مددجویان زلزله‌زده استان کرمانشاه افتتاح شد +تصویر

مطلع الفجر:۲۰۰۰ واحد مسکونی احداثی برای مددجویان مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان‌های این استان افتتاح شد.

 به گزارش مطلع الفجر،رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در حاشیه مراسم افتتاح این واحدهای مددجویان که به‌صورت نمادین در روستای گورسفید برگزار شد اظهار داشت: منازل مسکونی 5400 مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در زلزله سال گذشته تخریب شد.

پرویز فتاح با بیان اینکه 2500 واحد احداثی به مددجویان تحویل داده شده است، عنوان کرد: در نیمه دوم سال آینده 2500 واحد شهری نیز به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در مناطق زلزله‌زده اهدا می‌شود.

وی گیلانغرب را مهد شیرزنان و مردان غیور دانست و خاطرنشان کرد: منطقه گیلانغرب در وفاداری، فداکاری و بزرگواری اول هستند و باید مسئولان تمام تلاش خود را برای این مردم انجام دهند تا مقداری از درد آنها را تسکین دهد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مردم زلزله‌زده صبوری به خرج داده و اخلاق اسلامی را به نمایش گذاشتند خاطرنشان کرد: در زلزله‌ای که در استان کرمانشاه اتفاق افتاد همه ایران به کمک مردم مناطق زلزله‌زده آمدند و به مردم برای بازسازی منازل کمک کردند.

فتاح با بیان اینکه همه دستگاه‌ها برای بازسازی کمک کردند، بیان کرد: این افتتاح بخشی از خانه‌های خراب شده‌ای است که در زلزله از بین رفته و این تلاش جمعی لازم است که مابقی خانه‌های خراب شده تعمیر یا احداث شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه برای هر خانه به‌طور متوسط 12 میلیون تومان توسط کمیته امداد هزینه شده است، خاطرنشان کرد: این پول را مردم ایران کمک کردند که اگر این هزینه نبود به‌طور حتم ساخت خانه‌ها نواقصی داشت.

فتاح با اشاره به اینکه همه خانه‌های ساخته شده بر اساس استاندارد خانه‌سازی است، گفت: نظام اسلامی نشان داد که می‌تواند در سختی‌ها به کمک هموطن خود بیاید و این افتخار نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه 2000 کامیون کمک غیرنقدی از سوی مردم ایران به منطقه سرپل‌ذهاب فرستاده شده است، خاطرنشان کرد: کالاهایی که به این مناطق فرستاده شد به ارزش تقریبی 80 میلیارد تومان است که بین مردم توزیع شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مردم 60 میلیارد تومان برای مناطق زلزله‌زده کمک کردند، عنوان کرد: کمیته امداد برای هر خانه مددجو 12 میلیون تومان هزینه کرده که این مبلغ از مازاد آن پولی است که مردم خیر سراسر کشور به کمیته امداد برای ساخت و ساز خانه‌های مردم کمک کردند.

وی با بیان اینکه خانه‌های ساخته شده متوسط هفتاد متر مربع است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است با وجود آن که تورم بالا است اما آهن‌آلات ارزان را در اختیار مردم قرار دهیم که سختی کار کمتر مردم را اذیت کند