مطلع الفجر07:52 - 1397/08/05
امام جمعه موقت گیلانغرب:

اربعین حسینی؛ سیاسی ترین اجتماع بشری است

مطلع الفجر: امام جمعه موقت گیلانغرب گفت :اربعین حسینی؛ سیاسی ترین اجتماع بشری و هولنک ترین حرکت اجتماعی برای دنیای غرب و استکبار است

 به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ،حجت الاسلام و المسلمین محمدی ؛امام جمعه موقت گیلانغرب در خطبه های نماز جمعه مصلی مسجد جامع با حضور مومنین و مومنات نمازگزار  ضمن تشریع ابعاد اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: از جهت سیاسی، این حرکت و خیزش سیاسی ترین اجتماع بشری و هولناک ترین حرکت اجتماعی برای دنیای غرب و استکبار است که همین سبب شده که این رویداد با این عظمت در بایکوت شدید و سانسور کامل رسانه های دنیای لیبرالیزم و سود و شهوت، باشد.

وی در ذکر اهمیت این اجتماع بزرگ  تصریح کرد : در صورتیکه اگر یک اجتماع یک میلیونی و حرکت چند کیلومتری در هر جای جهان رخ بدهد حتما مورد پوشش رسانه ای 24 ساعتی آنها خواهد بود، اما اربعین و بیش از 20 میلیون انسان از بیش از 40 ملیت و مذهبها و زبانها و.. گوناگون با راهپیمایی دهها و صدها کیلومتری مورد سانسور شدید است چرا که تمام تئوریها و نظریات و اقدامات آنها را مسخ و نابود و جهانیان را بیدار خواهد کرد.

*راهپیمایی اربعین؛تمام دارایی فرهنگ مغرب زمین و مدرنیته را به چالش جدی کشیده

 حجت الاسلام محمدی  با عنوان اینکه خیزش و حرکت عبادی سیاسی اربعین از ابعاد گوناگون قابل بررسی است ابراز داشت:از جهت آماری و تاریخی در طول تاریخ بشریت تا کنون هیچ مانند و شبیهی تا کنون ندارد و این اجتماع عظیم با فاصله چند ین برابر نسبت به سایر اجتماعات طول تاریخ بشریت رکوردار است.

وی اذعان کرد :از جهت مناسبات انسانی و تمدن سازی این حرکت و راهپیمایی تمام دارایی فرهنگ مغرب زمین و مدرنیته را به چالش جدی کشیده و دو گانه هایی که در تمدن و فرهنگ غرب با هم ناسازگارند را به زیبایی و سازگاری تمام کنار هم گرد آورده و همه فیلسوفان تاریخ و متفکران علوم جامعه شناسی و تمدن سازی را دچار حیرت و سرگردانی کرده که چگونه دو گانه های: عشق با عقل، مالکیت با ایثار، جنسیت به همراه عفت، مدیریت با آزادی، ملیت و مذهب با جهانی شدن و اتحاد، سودگرایی و عقلانیت، فردیت با جمعیت، عزا به همراه سرور و بهجت و..

امام جمعه موقت گیلانغرب یاد آور شد :در این حرکت سازگار و معنا دار شده اند، آتش عشق حسین علیه السلام و نور وجودی کربلا نه تنها سرد و خاموش نمیشود که افروخته تر و نورانی تر خواهد شد

وی به ذکر اهمیت جایگاه اربعین از دیدگاه سیاسی اشاره و. گفت:از جهت سیاسی، این حرکت و خیزش سیاسی ترین اجتماع بشری و هولناک ترین حرکت اجتماعی برای دنیای غرب  و استکبار است که همین سبب شده که این رویداد با این عظمت در بایکوت شدید و سانسور کامل رسانه های دنیای لیبرالیزم و سود و شهوت، باشد در صورتیکه اگر یک اجتماع یک میلیونی و حرکت چند کیلومتری در هر جای جهان رخ بدهد حتما مورد پوشش رسانه ای 24 ساعتی آنها خواهد بود.

*مسوولین همه مسایل و تصمیم گیریهایشان را به مشورت مردم بگذارند

 حجت الاسلام محمدی همچنین  به سخنان  مقام معظم رهبری در درس خارج فقه اشاره کرد و ابراز داشت: بنا بر فرموده امیر مومنان علیه السلام در نامه 50 نهج البلاغه  و تحلیل و تفسیر مقام معظم رهبری در درس خارج فقه هفته گذشته، مسوولین و حاکمیت باید همه مسایل و تصمیم گیریهایشان را به مشورت مردم گذاشته وبطور شفاف با آنها در میان نهند و این از زمره حقوق اساسی مردم بر مسوولین و حاکمان است مگر در امور خاص امنیتی و نظامی. و این شفافیت و مشورت باید بهنگام و در وقت تصمیم گیریها و به رای گذاشتن لوایح و  کنوانسیونهای داخلی و خارجی و.. باشد تا امت نظرات و رای مثبت و منفی مسوولین و نمایندگانی را که انتخاب کرده اند را دانسته و بتوانند از آنها سوال و مطالبه کنند.

وی یاد آور شد: بنا براین مسوولینی که از این شفافیت سر باز زده یا بعد از استعفا و استیضاح و.. برای توجیه اقدامات خود و فرار به جلو، شفاف شده و خود را تبرئه میکنند حق مسلم مردم را رعایت نکرده و بیشتر به دنبال منافع شخصی و حزبی و آینده خود هستندو این شفافیت_که از فرهنگ اسلامی ما سخنان پیامبر (ص) و علی علیه السلام. و اهل بیت علیهم السلام گرفته شده نه فرهنگ غرب_ منشا بر کات زیادی مانند جلوگیری از فساد اقتصادی و سیاسی، مطالبه گری مردم و انتخاب صحیحتر آنها و همچنین امیدواری بیشتر مردم به مسوولان و نظام می گردد.