مطلع الفجر09:32 - 1397/08/01
یک مقام مسئول:

2 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر گیلانغرب پرداخت شد

مطلع الفجر:مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه ، از پرداخت 20 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد به عشایر گیلانغرب خبر داد.

 به گزارش مطلع الفجر ،حسن احمدی روز دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عشایر گیلانغرب افزود: این تسهیلات به منظور جبران خسارت های ناشی از زلزله سال گذشته و خشکسالی به 200 خانوار عشایری آسیب دیده پرداخت شده است.
وی اظهارداشت: در زلزله سال گذشته ، 200 کیلومتر از راه های اصلی ، ابنیه و راه های فرعی مناطق عشایری خسارت دید که با توجه به اختصاص اعتبارات از محل سهم ارزش افزوده ، درصددیم بخشی از مشکلات را با همکاری و کمک دستگاه های خدماتی و اجرایی رفع کنیم.
مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه ، همچنین از افزایش آبرسانی سیار به مناطق عشایری نیز خبر داد و بیان کرد: همزمان با آغاز کوچ عشایر به مناطق قشلاقی ، تعداد تانکرهای آبرسانی به 2 برابر افزایش خواهد یافت.
احمدی، از اجرای طرح سواد آموزی عشایر باقی مانده از اجرای این طرح با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: مقدمه های این طرح اکنون فراهم شده است و به مرور عملیاتی می شود.
معاون فرماندار گیلانغرب هم در این جلسه با اشاره به اینکه یک هزار و 500 خانوار عشایری با جمعیت هشت هزار و 220 تن در این شهرستان استقرار دارند، گفت که عشایر این شهرستان با در اختیار داشتن 270 هزار راس دام سبک ، سالانه چهار هزار تن انواع فرآورده های دامی را تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
فرهاد همتی اضافه کرد که امکان استفاده عشایر از سامانه کارا به منظور برخورداری از تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری نیز فراهم شده است.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.