مطلع الفجر08:49 - 1397/06/19
جنگلهای زاگرس باز قربانی آتش ؛

4 هکتار از عرصه های منابع طبیعی و جنگلی ناودار در کام آتش سوخت+ تصاویر

مطلع الفجر: مقارن با شامگاه دیروز آتش بلای جان جنگل و مراتع منطقه تفریحی ناودار شد .

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ، مقارن با  شامگاه دیروز آتش بلای جان جنگل و مراتع منطقه تفریحی ناودار در شهرستان گیلانغرب شد.

 در خصوص وسعت خسارتهای این حادثه فرماندار گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر  اشهار داشت:آتش سوزی سوزی  که مقارن ساعت 20 دیروز در منطقه تفریحی ناودار گیلانغرب به وقع پیوست، پس از حدود چهار ساعت تلاش ساعت یک بامداد امروز به طور کامل مهار شد.

کورش محمودیان نقش دستگاههای امدادی و اجرایی شهرستان ، دوستداران طبیعت ، بسیج ، نیروهای انتظامی و مردم در مهار کامل آتش سوزیرا تحسین بر انگیز خواند .
وی از تقلیل آمار اتش سوزیها در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون هفت هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی این شهرستان به علتآتش سوزیدچار خسارت شده است.

 این مقام مسئول  در خصوص علت حادثه نیز ابراز داشت: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

در اطفا حریق شب گذشته نقش دوستداران طبیعت بی بدلیل بود در این جریان احسان صفری از طبیعت دوستان  فعال گیلانغرب مصدوم و در بیمارستان بستری شد.
منطقه گردشگری و تفریحی ناودار از مناطق دیدنی گردشگری  و جنگلی بکر شهرستان گیلانغرب است که 6 هزار هکتار مساحت دارد.
در نتیجه یکصد فقره آتش سوزی بزرگ و کوچک در 2 سال گذشته ، نزدیک به هزار هکتار از مراتع و جنگل های شهرستان گیلانغرب در آتش سوخت که بزرگترین انها اتش سوزی "کوههای ملیه نی و سرکش در سال گذشته بود  و بیش از 40 میلیارد ریال خسارت به بار آورد.