مطلع الفجر09:36 - 1397/05/15
در راستای تحقق اشتغال؛

37 طرح در کارگروه اشتغال گیلانغرب تصویب شد/ تاکید بر همراهی دستگاههای و بانکهای عامل

مطلع الفجر:فرماندار گیلانغرب از تصویب 37 طرح با 75 میلیارد ریال اعتبار در کارگروه اشتغال و سرمایه گذری این شهرستان خبر داد.

 به گزارش مطلع الفجر کوروش محمودیان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گیلانغرب ، این طرح ها را در بخش های کشاورزی ، صنعتی ، معدنی و خدماتی ذکر کرد و افزود: اعتبار این طرح ها از محل اعتبارات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری تامین شده که با تکمیل و بهره برداری از آنها ، زمینه اشتغال 68 تن از افراد جویای کار منطقه فراهم می شود.
وی اظهارداشت: از ابتدای سالجاری ، 358 طرح با 270 میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی 247 تن در گیلانغرب به تصویب رسید که تاکنون برای عملیاتی شدن 217 طرح ، 62 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی بر لزوم تلاش همه دستگاهها و همراهی بانک های عامل به منظور تحقق برنامه های دولت برای رفع معضل بیکاری و توجه به رونق اقتصادی منطقه نیز تاکید کرد و گفت: در راستای تامین اعتبار واحدهای خسارت دیده زلزله پارسال در بخش کشاورزی ، تاکنون یک هزار و 629 واحد برای دریافت 330 میلیارد ریال تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند که تاکنون 297 واحد موفق به دریافت 30 میلیارد ریال تسهیلات شدند.
فرماندار گیلانغرب بیان کرد: الگوی جدید مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در قالب طرح های خود اشتغالی باید مورد توجه بیش از پیش مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط قرار گیرد.
محمودیان افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه مربوطه برای دریافت تسهیلات مناسب ثبت نام کنند.