مطلع الفجر07:39 - 1397/04/29
مدیر مدرسه سفیران هدایت گیلانغرب:

اوقات فراغت تابستان فرصتی برای غنی سازی علمی طلاب است

مطلع الفجر:مدیر مدرسه سفیران هدایت مطلع الفجرگیلانغرب با اشاره به اینکه اسلام برای تمامی لحظات عمر و رشد و تعالی ما در زندگی برنامه دارد، گفت: اوقات فراغت تابستان فرصتی برای غنی سازی علمی طلاب است.

 به گزارش مطلع الفجر ،حجت الاسلام سید سیف الله موسوی در گفتگویی، با تبریک دهه کرامت، به آیه 7 سوره مبارکه الشرح« فَإِذا فَرَغتَ فَانصَب...، پس هنگامی که از کار مهمّی فارغ می‌شوی به مهم دیگری پرداز، اشاره کرد و گفت: در قرآن فراغت و توقف درکار معنا ندارد، در صورتی که باید برای رسیدن به قله و هدف نهایی در حرکت باشیم.

وی در ادامه با توجه به تعطیلات تابستان به معنای اوقات بی ارزش نیست، افزود: مسئله  ارزشمند اوقات فراغت تابستان نباید از دید طلاب پنهان و مغفول بماند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت مطلع الفجر گیلانغرب با استناد به حدیث پیامبر اکرم (ص) در سفارش های خود به ابوذر غفاری که می فرماید:ای ابوذر! در هزینه کردن عمرت نسبت به هزینه کردن درهم و دینارت حریص تر باش، ادامه داد: یکی از رموز موفقیت عمر با برکت بزرگان از علماء استفاده بهینه از اوقات فراغت تابستان بوده است.

وی با بیان حدیثی از امام علی(ع) کف فرمودند: فرصت ها همچون ابر می گذرند. پس اگر فرصتی دست داد به سرعت آنها را در کارهای خیر به کار گیرید و گرنه پشیمانی در پی خواهد داشت، گفت: طلاب عزیز در طول سال تحصیلی با استفاده صحیح، منظم و تلاش علمی خود مایه مباهات ما و خانواده هایشان هستند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه حضرات معصومین(ع) و بزرگان دین نسبت به قدردانی فرصت ها سفارش زیادی دارند، اظهار کرد: بزرگان و علماء در اوقات فراغت تابستان در گرمای زیاد قم با مشقت دست از تلاش علمی برنداشتند که برای ما الگو و سرمشق بسیار خوبی است.

وی در پایان نمونه ای دیگر از جدیت و تلاش علمی را مسافرت طالبان علوم دینی به شهرهای دیگر دانست و گفت: بسیاری از بزرگان در ایام تابستان برای استفاده بهتر از اوقات فراغت هجرت می کنند تا بتوانند به بهترین وجه از این فرصتها استفاده کنند.