مطلع الفجر13:07 - 1397/04/23
طی سه ماهه امسال صورت گرفت؛

افزایش ۱۳ درصدی ازدواج و کاهش ۸ درصدی ولادت در کرمانشاه

مطلع الفجر:مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه از افزایش ۱۳ درصدی آمار ازدواج و کاهش ۸ درصدی ولادت در استان خبر داد.

 به گزارش مطلع الفجر ،علیرضا قبادی در گفتگویی با تشریح آمار سه ماهه امسال اظهار داشت: در این مدت هفت هزار و ۶۲۰ نوزاد در استان متولد شدند که سه هزار و ۹۴۸ پسر و سه هزار و ۶۷۲ نوزاد دختر بودند.
وی با اشاره به اینکه نسبت جنسی ولادت ۱۰۷ است افزود: در این میان آمار ولادت شهری شش هزار و ۴۰۲ و روستایی یک هزار و ۲۱۷ است.
مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه،  با اشاره به اینکه بهار امسال۲۴۶ نوزاد چند قلو در استان متولد شد خاطر نشان کرد: در این میان ۱۱۱ مورد نوزاد دوقلو وهشت مورد نوزاد سه قلو در استان متولد شدند.
وی با بیان اینکه آمار ولادت در سه ماهه سال گذشته هشت هزار و ۲۸۲ مورد بوده گفت: امسال شاهد کاهش هشت درصدی آمار ولادت نوزادان در استان بودیم.
قبادی درباره آمار فوت نیز افزود: امسال دو هزار و ۶۳۹ مورد فوت اعم از یک هزار و ۵۳۵ مرد و یک هزار و ۱۰۴ مورد زن در استان ثبت شد که در این میان یک هزار و ۸۹۹ مورد شهری و ۷۴۰ مورد روستایی بوده است.
وی با بیان اینکه نسبت جنسی فوت ۱۳۹ بوده گفت: در سه ماهه سال گذشته نیز دو هزار و ۷۵۴ مورد فوت شدند که این آمار از کاهش چهار درصدی حکایت دارد.
قبادی همچنین افزود: در بهار امسال عمده ترین علل فوت شامل بیماری های قلبی عروقی با یک هزار و ۱۷۹ مورد، سرطان ها و سایر تومور با ۳۲۱، حوادث غیر عمد ۲۰۵ و بیماری دستگاه تنفسی با ۱۶۲ بوده است.
وی از تعداد ثبت پنج هزار و ۴۲۹ مورد ازدواج در استان خبر داد که نسبت به چهار هزار و ۷۹۵ مورد ازدواج بهار سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.
قبادی همچنین آمار طلاق امسال را یک هزار و ۲۹۶ مورد و بهار سال قبل را یک هزار و ۲۴۸ مورد عنوان کرد که از افزایش چهار درصدی حاکی بوده است.
وی افزود: امیرعلی، آراد، امیرعباس، محمد و سامیار در میان پسران و باران، آوا، میکا، فاطمه و بهار در میان دختران اسامی با بیشترین فروانی بوده اند./مرصاد