مطلع الفجر08:46 - 1397/04/21
تصویری،توصیفی؛

سفر استاندار قزوین به شهرستان زلزله زده گیلانغرب و افتتاح چندین واحد احداثی+تصاویر

مطلع الفجر:با حضور استاندار قزوین در گیلانغرب ،پانصدوسی و پنجمین واحد مسکونی احداثی در مناطق زلزله زده شهرستان گیلانغرب تکمیل و آماده تحویل شد .

 به گزارشمطلع الفجر،استاندار قزوین ازمناطق زلزله زده روستایی شهرستان گیلانغرب بازدید کرد تا روند کار بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده این شهرستان توسط ستاد معین استان قزوین را مورد بررسی قراردهد .

در این بازدید 4 ساعته زاهدی با ابراز رضایت از پیشرفت عملیات بازسازی در مناطق  زلزله زده  شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: دولت تلاش می کند با همکاری وکمک خود مردم مشکلات را به حداقل ممکن برساند.

وی تصریح کرد: مردم استان کرمانشاه و شهرستان گیلانغرب در دوران دفاع مقدس مرزداری و نمونه بودن خود را به شایستگی نشان دادند والبته هم در جنگ وهم در زلزله آسیب دیدند امروز همه باید کمک کنیم مشکلات حل بشود.

استاندار قزوین اولویت در ساخت واحدهای مسکونی را رعایت مسائل فنی عنوان نمود و ابراز داشت: همه مسائل فنی در ساخت وسازها رعایت شده تا درمقابل هرگونه آسیب مقاوم باشند .

فرماندار شهرستان گیلانغرب  هم  در گزارشی  اظهارداشت: در جریان زلزله  آبانماه سال گذشته بالغ بر 16 هزار  واحد مسکونی در این شهرستان تخریب یا آسیب دیدند که 3300 واحد احداثی ومابقی تعمیری محسوب می شوند.

محمودیان افزود: تاکنون 2هزار و 800 واحد پی کنی شده ، 2 هزار و 500 واحد فونداسیون وبتن ریزی گردیده ، 1هزار و 800 واحد درمرحله دیوارچینی ، 950 واحد اجرای سقف شده و 535 واحد نیز تکمیل و آماده افتتاح شده اند و امروز پانصدو سی و پنجمین واحد تکمیل و باحضور استاندار قزوین تعدادی از واحدهای تکمیلی در روستاهای ترشگیبان، میرابه و سرتیطان در بخش مرکزی افتتاح و تحویل مالکین شدند .

این مقام اجرایی ابراز داشت:عملیات تعمیر وبازسازی 8هزار واحد مسکونی نیز درحال اجراست که تاکنون کار تعمیر و بازسازی 7 هزار واحد آن به اتمام رسیده است.

محمودیان درخصوص تسهیلات اعطایی نیز گفت تاکنون 15هزار واحد به بانک ها معرفی شده اند که 11 هزار واحد مسکونی تاکنون انعقاد قرارداد یا تسهیلات خود را دریافت داشته اند .

فرماندار گیلانغرب تصریح نمود: پیش بینی ما اتمام عملیات بازسازی مناطق زلزله زده تا پایان سال است اما تا سالگرد حادثه تلخ زلزله 80 درصد عملیات اجرایی انجام خواهد شد .

وی درخصوص آخرین وضعیت واحدهای مسکونی شهری هم گفت از 120 واحد احداثی تاگنون پروانه احداث 70 واحد صادر شده و عملیات احداث آنها شروع شده است.

در پی زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 21 و 46 دقیقه شامگاه 21 آبان ماه سال 96 بسیاری از واحدهای مسکونی مردم شهر و روستاهای گیلانغرب تخریب شد
شهرستان گیلان غرب در غرب استان کرمانشاه با بالغ بر 72 هزار نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و گواور است .