مطلع الفجر13:33 - 1397/04/17

خبرهای خوش مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برای کنکوری های مناطق زلزله زده

مطلع الفجر: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت :دولت برای حمایت و جبران عقب افتادگی دانش آموزان پشت کنکوری مناطق زلزله زده استان کرمانشاه سهمیه هایی در نظر گرفته است .

مجید یزدان پناه اظهار داشت: این سهمیه ها در آزمون سراسری امسال اعمال می شود که  با پیگیری ها و رایزنی های گسترده استاندار و مجموعه وزارتخانه و اداره کل استان امتیازهایی برای دانش آموزان پشت کنکوری در مناطق زلزله زده گرفته ایم که امیدواریم درصد قبولی امسال استان افزایش یابد.
وی اظهار داشت: برای حمایت از دانش آموزان پشت کنکوری مناطق زلزله زده استان، پنج درصد به عنوان امتیاز از سوی وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.
او با بیان اینکه این سهمیه پنج درصدی شامل تمام شهرستان های غرب استان کرمانشاه می شود، گفت: ابتدا این سهمیه تنها به شهرستان هایی که در زلزله دچار آسیب شده بودند اختصاص یافت که با پیگیری های استاندار و اداره کل، شهرستان های منطقه اورامانات و بخشهای کوزران و ماهیدشت در شهرستان کرمانشاه نیز جزو این سهمیه قرار گرفت.
او مدت زمان اعمال این سهمیه پنج درصدی را سه سال اعلام کرد و گفت: این سهمیه کمک خوبی برای جبران خسارات ناشی از زلزله برای دانش آموزان پشت کنکوری است.
وی تعداد دانش آموزان پشت کنکوری در شهرستان های زلزله زده را یک هزار و 127 نفر اعلام کرد و افزود: اردوی آموزشی برای این تعداد دانش آموز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد و از اساتید مجرب و متخصص در حوزه کنکور برای آموزش آنها استفاده کردیم.
وی اعلام کرد که برای برگزاری این اردو 45 میلیارد ریال هزینه کردیم و همچنین پنج بار متخصصان کنکور را به مناطق زلزله زده برای آموزش دعوت کردیم که هر بار یک هفته دانش آموزان را آموزش و مشاوره دادند.
او تاکید کرد که مشاوران و متخصصان کنکور قرار است در زمان انتخاب رشته به مناطق زلزله زده بیایند و به دانش آموزان مشاوره بدهند.
وی همچنین ادامه داد: برای تقویت بنیه آموزشی این دانش آموزان به هر یک از آنها یک دستگاه تبلت اهدا و همه کلاس های پیش دانشگاهی را نیز مجهز به دستگاه نوت بوک کردیم.
او همچنین دیگر حمایت دولت از پشت کنکوری ها در مناطق زلزله زده را تشریح کرد و افزود: پنج استان همجوار کرمانشاه نیز قول مساعد دادند که در کنکور امسال سهمیه جداگانه ای غیر از پنج درصدی که سازمان سنجش اعمال کرده برای دانش آموزان مناطق زلزله زده استان اختصاص دهند.
وی با بیان اینکه این سهمیه ها امسال اعمال می شود، گفت: به صورت جدی از طریق استانداری و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیر اعمال این سهمیه ها هستیم.

** فعالیت 134 پایگاه اوقات فراغت در استان
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعطیلی مدارس و آغاز فصل اوقات فراغت دانش آموزان، گفت: 134 پایگاه مخصوص اوقات فراغت در سطح استان دایر شده و تا پایان تابستان فعال است.
یزدان پناه افزود: در کنار این پایگاه ها، در حدود 700 مدرسه استان نیز برنامه های اوقات فراغت برگزار می شود.
او آموزش مهارت های زندگی در طول مدت اوقات فراغت را یکی از دستور کارهای پایگاه ها و مدارس دانست و افزود: آموزش و پرورش با جدیت به دنبال ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان در ارتباط با مهارت های زندگی است.
وی یادآور شد که کلاس های اوقات فراغت در زمینه های مختلف قرآنی، ورزشی، سرگرمی و تفریح و دیگر بخش ها است و بخش آموزش مهارت های زندگی به صورت ویژه مورد توجه است.
استان کرمانشاه حدود 325 هزار دانش آموز دارد و در حدود 25 هزار نفر فرهنگی به اجرای امور آموزشی و اجرایی اداره کل آموزش و پرورش در استان کمک می کنند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
در جریان وقوع زلزله 78 مدرسه استان کرمانشاه به صورت کامل تخریب شد./ ایرنا