مطلع الفجر11:59 - 1397/04/09
با حضور دادستان شهرستان؛

جلسه توجیهی مشاورین املاک گیلانغرب در اتاق اصناف برگزار شد + تصاویر

مطلع الفجر:جلسه توجیهی مشاورین املاک گیلانغرب با حضور دادستان شهرستان در اتاق اصناف برگزار شد

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، یکی از دغدغه های این روزهای  مردم  در شهرستانهایی نظیر گیلانغرب تغییرات صعودی باور نکردنی  در زمینه اجاره و خرید مسکن است که  به نظر می رسد نیازمند رسیدگی و نظارت هرچه بیشتر مراجع متولی باشد .

در همینراستا و به منظور  کنترل، تعدیل و رسیدگی به وضعیت بازار مسکن در حوزه خرید و اجاره  جلسه توجیهی مشاورین املاک شهرستان گیلانغرب با حضور دادستان شهرستان گیلانغرب ، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی و مشاورین املاک ،به همت اتاق اصناف شهرستان گیلانغرب برگزار شد.

خروجی این جلسه رعایت انصاف و وجدان  از سوی فروشندگان و اجاره دهندگان مسکن در هشرستان و همراهی مشاورین املاک در انعقاد قراردادهای منصفانه  بود .

 دادستان گیلانغرب هم با همراهی و حضور همیشه فعال خود اظهار داشت:مشاورین و عوامل طرف معامله در معاملات همواره وجدان خود را حاکم کنندو از دامن زدن به رویه ای که زمینه اخلال و اعتراض عمومی را به همراه داشته باشد امتناع کنند چرا که دستگاه قضا با چنین موردی  به عنوان  یک نمود مجرمانه برخورد خواهد کرد .

 وی با اشاره به اینکه  با دلالان و واسطه هایی که نظم و تعادل منصفانه بازار را به هم بزنند برخورد خواهدشد ابراز داشت :نباید عده ای با بی انصافی و منفعت طلبی بانی اعتراضات مردمی  شوند .

 رییس اصناف شهرستان گیلانغرب هم در بدو جلسه  ضمن خوش امد گویی و شرح وضعیت و دلایل نوسانات قیمت در حوزه مسکن شهرستان گفت :همه ساله در پایان خرداد وتیر ماه پایان قراردادها وجابجایی مستاجرین بوده وطبیعی است که مبالغی به کرایه های سال قبل افزوده می شود  .

جلیل قهرمانی تصریح کرد :اما امسال متفاوت از سال پیش نوسانات ارزی وافزایش برخی اقلام از جمله مصالح ساختمانی قدری به اجاره بها واملاک ومستغلات افزوده است .    

وی افزود:در حالی که شهر گیلانغرب در اثر زلزله آبانماه سال قبل پذیرای مستاجرانی از روستاها وشهرستانهای همجوار می باشد واین خود مزید بر علت بوده و قطعا گذرا وموقتی است، شهر وندان نگران نباشند واین حباب توسط برخی افراد سودجو وفرصت طلب تقویت شده و پا یدار نخواهد بود.