مطلع الفجر14:57 - 1397/04/08
امام جمعه گیلانغرب ؛

تنها راه علاج کشور اقتصاد مقاومتی است/هدف سلسله ترورهای اول انقلاب شکست کامل نظام اسلامی بود

مطلع الفجر: امام جمعه گیلانغرب گفت :تنها راه علاج کشور اقتصاد مقاومتی است اقتصاد درون‌زا مصادیق زیادی دارد که یکی از انها اخذ مالیات است که باید اما فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،حجت الاسلام خاص امیری در خطبه های نماز جمعه امروز گیلانغرب ضمن گرامی داشت هفته قوه قضائیه و شهادت آیت الله دکتر بهشتی به ۷ تا ۱۲ تیر به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و اظهار نمود:بمباران شیمیایی سردشت —فاجعه هفتم تیر— ترور رهبر معظم انقلاب— حمله به هواپیمای مسافربری و ۱۷ هزار شهید اقدامات تروریستی و شهادت شهید محراب آیت الله صدوقی نتیجه حقوق بشر آمریکایی است.
خطیب نماز جمعه گیلان غرب تصریح کرد :اما شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام رحمت الله داغ سنگینی بود بر دوش امام و امت توسط منافقین کوردل به حمایت آمریکای جنایتکار و صهیونیسم بین الملل برای از بین بردن با زمان انقلاب که هدف آنها شکست انقلاب و از بین بردن انقلاب بود اما عنایت پروردگار برای این بود که انقلاب باقی بماند و دشمنان بدانند این خواب آشفته هرگز تعبیر نمی شود.
وی افزود:هدف اصلی عملیات هفتم تیر آیت الله بهشتی بود؛ رئیس وقت دیوان عالی کشور بود، جلسه در شامگاه هفت تیر موضوع اولیه بحث چگونگی مهار تورم و گرانی بود و بعد از برکناری بنی صدر خائن موضوع شرایط بعد از برکناری بنی صدر پردازد وشاخص پیروزی عملیات: شهادت آیت الله بهشتی بود و اگر صرفا ایشان کشته می‌شد عملیات پیروز بود.
*
 هدف سلسله ترورهای اول انقلاب شکست کامل نظام اسلامی بود
حجت الاسلام خاص امیری ابراز داشت:ترور رهبر معظم انقلاب گروه قرآن به همراهی با منافقین خلق عمل کرده اند  و هدف از ترور بی آینده کردن نظام بود در مرحله اول نوبت سران سیاسی بود و شاه مهره‌ها را هدف بود.

  وی با ماهیت تروریسی  منافقین  اشاره کرد و اذعان کرد :منافقین در زمان حکومت پهلوی به علت ترور یک نیروی آمریکایی تروریست معرفی شدند و سران و رهبران آن توسط ساواک مورد حمایت غرب دستگیر و اعدام شدند ،با وقوع انقلاب کاملا مورد حمایت غرب واقع شدند و وقتی که منافقین کشتار وسیع مردم ایران و ترور رهبران نظام را آغاز کردند دیگر از نظر آمریکایی ها گروهی تروریستی محسوب نشدند و کاملا مورد حمایت قرار گرفتند

.
 وی به انتظارات  از قوه قضاییه اشاره کرد و ابراز داشت:حقیقتاً رود هفته قوه قضاییه به نام هفته عدالت نامگذاری شده است شایسته است نگاهی به بایسته های دستگاه قضایی داشته باشیم و انتظارات دستگاه قضاییه را یکبار دیگر مورد دقت نظر قرار دهیم؛قوه قضائیه یکی از قوای سه گانه در نظام جمهوری اسلامی است که در قانون اساسی فصل ۱۱ اصول ۱۵۶ تا ۱۷۴ آمده، قوه ای است مستقل که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت و عهده‌دار وظایف زیر است.

*ضرورت تحول در قوه قضائیه توجه به مدیریت جهادی و نگاه تحولی
امام جمعه گیلانغرب در تشریح وظایف شاخص قوه قضاییه گفت : احیای حقوق عامه و گسترش عدالت و آزادی مشروع، نظارت بر حسن اجرای قوانین،کشف جرم و تعقیب مجازات و تعریض مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام،اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین و  رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات تعدیات شکایات حل و فصل خصومات و اخذ تصمیم و اقدام لازم آن قسمت از امور حسبیه که قانون معین می‌کنداز اهم مظایف این قوه است .


خطیب نماز جمعه گیلانغرب به مطالبات رهبر معظم انقلاب اظهاره کرد و ابراز نمود:ضرورت تحول در قوه قضائیه توجه به مدیریت جهادی و نگاه تحولی  اهم مطالبات است  زیرا با اشاره به جایگاه قانونی بسیار بالای این قوه تاثیر آن بر دو قوه دیگرنیز محتمل است .

 وی تصریح کرد : استیفای حقوق عامه، مطالبه دیگر رهبر انقلاب است  و معظم له  بر این امر تاکید داشتند که احیا و استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی مشروع مردم از وظایف مهم قوه قضاییه است و این قوه باید پرچمدار این موضوعات باشد و با مخالفان و معارضان حقوق عمومی در هر جایگاهی مقابله کند.

 


امام جمعه گیلانغرب گفت : ورود ریاست محترم قوه قضائیه در برخورد با مفسدان و کسانی که بازار را ناامن می‌کنند کار بسیاربا اهمینتی است و البته باید به مسفدان و اخلالگران در وضعیت اقتصادی گفت که اخلال در نظام اقتصادی کشور مجازات اعدام دارد ما در اجرای این قانون تردیدی نداریم.

حجت الاسلام خاص امیری در ادامه خطبه ها خاسته هایی از بازاریان عزیز عنوان کرد و ان اینکه  رازق و روزی دهنده خداوند است نه غیر او، فقه تجارت را انسان یاد بگیرد ،از افتادن در غبار و محرمات گرانفروشی و کم فروشی آداب تجارت دور باشد.

وی  در خصوص پیگیری وضعیت بازار گیلانغرب هم اظهار داشت : جلسه ای با اصناف و صنعت و معدن و تجارت و تعزیرات برگزار شد  و  گلایه‌ای مردم از وضعیت بازار میوه و مسکن  برگزار شد مبنی بر اینکه میدان تره بار نداریم قیمت میوه هایی که نداریم گران در می آید و این مهم  نیازمند پیش بینی میدان میوه و تره بار است که در این راستا  شهردار محترم قول واگذاری زمین را داده است.

وی همچنین در خصوص نرخ گذاری و در معرض دید مشتری قرار دادن نرخ ها گفت :در این جلسه مقرر شد با نظارت نهاد متولی  برچسب قیمت ها بر روی کالا ها زده شودو همچنین  در بازار مسکن چون قانون حساب کتاب دقیقی نیست نسبت به پارسال اگر افزایش بالای ۲۰ درصد باشد مجرم حساب میشود.

*تنها راه علاج کشور اقتصاد مقاومتی است
 امام جمعه گیلانغرب به حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ابراز داشت:  تنها راه علاج کشور اقتصاد مقاومتی است اقتصاد درون‌زا موارد زیادی دارد یکی از این موارد گرفتن مالیات است از کسانی که از امکانات کشور استفاده می‌کنند تکیه بر مردم عزیزمان این می‌تواند اصل مهمی در اقتصاد مقاومتی باشد.

حجت الاسلام خاص امیری تصریح کرد : مالیات نقش ویژه‌ای در عمران آبادانی کشور و استان دارد؛ ضمن تقدیر و تشکر از زحمت و تلاش کارکنان امور مالیاتی  اما فرهنگ پرداخت مالیات هنوز آنطور که باید در جامعه شکل نگرفته و این موضوع و وظیفه کارکنان مالیاتی را دوچندان می کند  و باید ضمن برخورد خوب با مالیات دهندگان آن ها را از اثرات پرداخت مالیات آگاه کنیم و کارهایی که با مالیات انجام میگیرد بتوان با نام مالیات نامگذاری کرد.