مطلع الفجر10:37 - 1397/04/05

از تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی تا پاسخ روشن معاون فرماندارگیلانغرب به نرخ های جدید

مطلع الفجر: رانندگان تاکسی گیلانغرب به وضعیت بلا تکلیف نرخ های جدید در این شهر اعتراض کردند .

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،صبح امروز  رانندگان تاکسی گیلانغرب به وضعیت بلا تکلیف نرخ های جدید در این شهر اعتراض کردند .

به دنبال ابلاغ افزایش 20 در صدی نرخ کرایه مسیرهای برون شهری در گیلانغرب، اکنون زمزمه هایی هم از افزایش کرایه مسیرهای درون شهری تاکسی ها در چند روز گذشته  وجود دارد تا جایی که نه در چهارچوبه رسمی و قانونمند بلکه ظاهرا بدون تایید  در هیات تطبیق شهرستان  اقدام به افزایش کرایه شده است .

 یکی از رانندگان به خبرنگار مطلع الفجر گفت بنا بر ابلاغ اخیر شورا و همسو با افزایش کرایه ها در روزهای گذشته ما هم انتظار داریم حق و حقوق این صنف  نیز رعایت شود و مانند مسیر های برون شهری کرایه های درون شهری تاکسی  نیز تغییر کنند که ظاهرا با این مصوبه شورا مخالفت شده است .

 بنا بر اهمیت موضوع  خبرنگار مطلع الفجر جزییات و صحت ماجرا را از معاون فرماندار گیلانغرب پیگیری کرد .
*افزایش کرایه تاکسی قانونی نیست

فرهاد همتی با تایید خبر افزایش 20 درصدی کرایه های برونه شهری و تایید ان در هیات تطبیق ،اظهار داشت اگرچه شورا مصوبه ای  در خصوص افزایش و رشد کرایه های درون شهری برای تاکسی ها  مقرر کرده  است اما هنوز این مهم وجه قانونی ندارد .

Image result for ‫همتی سرپرست فرمانداری گیلانغرب‬‎

 وی  در شفاف سازی این مورد که هنوز کسی رسما افزایش کرایه درون شهری را به تاکسی ها ابلاغ نکرده تصریح کرد : هرگونه افزایش قیمت  در کرایه های تاکسی باید ابتدا در شورا تصویب و سپس برای قانونمند شدن و وجه اجرایی در هیات تطبیق شهرستان  که متشکل از فرماندار ، نماینده دادگستری و عضوی از شورای استان  است مورد بررسی  و تایید قرار گیرد.

 معاون فرماندار گیلانغرب ابراز داشت : به دلیل عدم تایید مصوبه شوار در هیات تطبیق ،تاکنون افزایشی در کرایه های درون شهری برای تاکسی ها ابلاغ نشده است و افزایش کرایه قانونی نیست .