مطلع الفجر14:33 - 1397/04/02

وقتی دستان" بسیج" بر تن رنجور بلوطهای سوخته مرهم می شود+ تصاویر

مطلع الفجر: ظرف دو سال اخیر بلوطهای زاگرس درمحدوده گیلانغرب شاهد ناملایماتی بوده اند که اکنون بسیج با سخاوت و دلسوزی تمام بر تن رنجور بلوطهای مرهم شده است .

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،ظرف دو سال اخیر بلوطهای زاگرس در محدوده گیلانغرب  شاهد ناملایماتی بوده اند که اکنون بسیج با سخاوت و دلسوزی تمام بر تن رنجور بلوطهای مرهم شده است .

صبح یکی از همین روزهای اغازین تابستان گرم  گیلانغرب صحبت از نهالهای کاشته شده در چند ماه پیش  توسط یکی از دوست داران طبیعت در دهستان چله از توابع شهرستان گیلانغرب شد  و ذکر این مورد که در گرمای طاقت سوز کاش به این نهالهای نازک و تشنه، کسی آبی می رساند .

فرمانده حوزه شهید چمران شهری  گیلانغرب  اردوی جهادی بسیجیان  این رده را  با عنوان طرح آبیاری نهال های بلوط کاشته شده در دهستان چله ،کلید زد تا آب خنکایی به ریشه های تشنه نهالهای نورسته  بلوط در دامن طبیعتی  که سال گذشته برخی نقاط ان طعمه حریق شد  برسد .

 در  دو سال گذشته  صدها هکتار از غنی ترین جنگلها و منابع طبیعی گیلانغرب  طعمه حریقهایی شد که  ریشه وقوع انها گاها سهوی و گاهی هم ممکن بود عمدی باشد که  در هر صورت دل هر طبیعتی دوستی را به درد می اورد .

 اقدام خوب بسیجیان شهید چمران گیلانغرب یک عمل خوب و قابل تحسین است که فرهنگ سازی و بسط و ترویج ان در بین اقشار مختلف مردم با نمود طبیعت دوستی میتواند  بستری را برای ممارست مهربانی با طبیعت فراهم کند .