مطلع الفجر13:08 - 1397/03/28
سرپرست فرمانداری گیلانغرب؛

دایک سراب 50 هکتار باغ را سیراب می کند/ استفاده کشاورزان با انعقاد قرارداد از آب دایک سراب برای کشت دوم

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت :از طریق پایاب سد مخزنی سراب، آب مورد نیاز برای آبیاری 50 هکتار از باغ های این شهرستان تامین می شود.

 به گزارش خبرنگار مطلع الفجر، یکی از منابع آبی شهرستان گیلانغرب که میتواند بستری بالقوه برای استفاده کشاورزان از آب مورد نیاز باشد ؛ دایک سراب گیلانغرب است .

 این دایک که اکنون در ماگزیمم آب محصور در خود بهره مند است میتواند به عنوان مولفه  راهگشا و حلال مشکلات کشاورزان و زمینهای پایاب این سد مورد بهره برداری بهینه قرار بگیرد . 

 البته ناگفته نماند که به اظهار کارشناسان ،بازه زمانی  از اقدامات کارشناسی اولیه تا پروسه بهره برداری  از این دایک، بیش از زمان متعارف به طول انجامیده است و اکنون برای جبران این  عقب ماندگی باید  مسئولان هرچه زودتر نسبت به فراهم کردن مقدمات برای استفاده مردم  اقدام نمایند.

 کوروش محمودیان  در خصوص اقدامات لازم برای فراهم شدن زمینه استفاده کشاورزان عزیز در شهرستان  اظهار داشت: برابر تصمیم های اتخاذ شده، با تامین آب مورد نیاز برای کشت دوم محصولات زراعی در پایاب سد سراب نیز در سطح 700 هکتار موافقت شد.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب افزود: کشاورزان این شهرستان می توانند پس از انعقاد قرارداد از آب های ذخیره شد پشت سد دایک سراب گیلانغرب برای کشت دوم محصولات خود استفاده کنند.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب همچنین از واگذاری آب سد زاگرس به منظور کشت دوم در بخشی از اراضی پایاب این سد هم خبر داد و اضافه کرد: مقرر شد تعرفه آب بها برای باغ ها هم متناسب با میزان درآمد باغداران تعیین شود.
شهرستان گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و سالیانه 90 هزار تن انواع محصولات کشاورزی دراین شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
از 367 هکتار سطح باغ های گیلانغرب ، سالیانه سه هزار و 550 تن انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید می شود.